Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Kanske fungerar mot myggen i Finland för er

Startat av vaskaholic, 15 Januari, 2016, 18:36:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

GuldUgglan

Bästa sättet att bli kvitt myggen är att behålla lugnet inte bry sig om dem alls..
Då låter de dig vara.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Citat från: GuldUgglan skrivet 16 Januari, 2016, 09:20:03
Bästa sättet att bli kvitt myggen är att behålla lugnet inte bry sig om dem alls..
Då låter de dig vara.
Där har du helt rätt @GuldUgglan
Men när jag står och jobbar skulle jag aldrig kleta på mig konstiga illaluktande oljor och annat skit.
Det finns ju lukt och kletfria myggmedel som fungerar. Detta har jag använt i åratal. Finns i roller eller spray, och säljes i alla varuhus,kiosker mackar mm. i Finland.
Finns på vissa bensinmackar i norra Sverige, eller har i alla fall funnits.
Överlägset allt annat. Eller vad säger Pelle @vedboden som kör med detta.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

vedboden

den är fin den hannu.. vi gamlingar måste ju stödvila lite efter lunchen så vi orkar med kvällen... hadebäst  annars är nog hängmattan min favorit..

iller

Hur man blir av med myggen.. åk dit nån vecka eller två innan och installera följande :D
http://myggfri.nu/produkter/myggfangare-utrotande

vaskaholic

Jag köpte byxor och jacka idag dom längst ned på sidan verkar ventilera bra med.
http://www.freewear.se/antimygg/antimygg.html
49:- för byxorna 199:- för jackan.
Skitvaskning på er.

Pappagoran

Väldans tjat om mygg och allt man kan köpa. Man måste väl kunna bjuda lite på sig själv?

Stöd "MRIS" (Myggens rätt i skogen). Dom var i varje fall där för dig  :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

vedboden

myggen i finland är inget problem. finns bra myggmedel att köpa överallt. värre med bromsarna, biter genom t-shirt o liknande plagg. bara att hoppas på en lite kallare sommar. mvh pelle vedboden  sgf 2 samt skäggwood

vaskaholic

Citat från: Pappagoran skrivet 04 Juni, 2016, 21:22:45
Väldans tjat om mygg och allt man kan köpa. Man måste väl kunna bjuda lite på sig själv?

Jag tål inte mygg speciellt bra svullnar upp som vet inte vad så nej jag vill inte bjuda på mig själv.
Skitvaskning på er.

iller

Citat från: vaskaholic skrivet 05 Juni, 2016, 08:32:14
Citat från: Pappagoran skrivet 04 Juni, 2016, 21:22:45

Jag tål inte mygg speciellt bra svullnar upp som vet inte vad så nej jag vill inte bjuda på mig själv.

Skaffa http://www.apotea.se/kestine-tablett-10-mg-30-st om du inte gjort det. Funkar på ca 50% av alla.
Jag kan bli hur myggbeten som helst och känner inte ett skit när jag har tagit en sådan tablett.

Yeti

Prova ThermaCell dom virkar jätte bra om det inta är mycket blåsigt.

The Yeti

Sent from my iPhone using Tapatalk
The Yeti

iller

Citat från: Yeti skrivet 05 Juni, 2016, 09:52:02
Prova ThermaCell dom virkar jätte bra om det inta är mycket blåsigt.

The Yeti

Sent from my iPhone using Tapatalk
Har en sådan också, och yes de funkar skitbra på ett litet område dock men står man och gräver på ett ställe funkar de skitbra på de kvadratmetrarna.

HANNU

Stor problem, enkelt löst. Läs lite högre upp, där ser ni vad folk använder i Finska guldmarken sedan frera årtionden.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Pappagoran

Citat från: HANNU skrivet 18 Januari, 2016, 17:07:04
Citat från: GuldUgglan skrivet 16 Januari, 2016, 09:20:03
Då låter de dig vara.
Där har du helt rätt @GuldUgglan
Men när jag står och jobbar skulle jag aldrig kleta på mig konstiga illaluktande oljor och annat skit.
Det finns ju lukt och kletfria myggmedel som fungerar. Detta har jag använt i åratal. Finns i roller eller spray, och säljes i alla varuhus,kiosker mackar mm. i Finland.
Finns på vissa bensinmackar i norra Sverige, eller har i alla fall funnits.
Överlägset allt annat. Eller vad säger Pelle @vedboden som kör med detta.

Heter den OFF! även i våra Svenska butiker?
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.