Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

humor

Startat av lingonben, 31 December, 2015, 09:06:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

lingonben

svenne en stor norrlänning. köpte varje fredag 2 flaskor svartvinbärs brännvin.
expediten frågade tröttnar du aldrig på svartavinbär? varvör köper du inte vanlig sprit?
vanlig sprit gör jag själv sa svenne det här gör jag kräm på .

olle gick till doktorn och ska kastrera sej.
väl hemma kom bästa kompisen på besök nå sa han hur gick det med vaccinationen?
visst fan sa olle det var ju så det heter.

staffan berättade för alla han känner att han är specialagent.
efter kommer hans fru och berättar han menar senildement.

HANNU

Flera guldgrävare bodde i en och samma kota. Spela kort, täljer i trä och berättar historier.
Med historier var det så att dom hade hört alla så många gånger att det var trötta på dom.
Men en som var lite listig kom på ide'n att istället berätta en så kunde man numrera historierna.
Så blev det. Man sa en siffra och alla skratta, så fortsatt det. Men till slut kom det en större siffa, kanske var det 64, men bara en skratta, hejdlöst. Dom andra fråga vad var det så djävla roligt med det.
Och han svara, att det var bara det att han inte hört historien förr.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

GuldUgglan

Det var ett par som inom en snar framtid skulle gifta sig. Bruden kände sig dock inte riktigt säker på var hon hade brudgummen. Han hade tydligen inte varit den lugnaste hästen i hagen tidigare vad hon hört.

När det stundade inför bröllopet så skulle en massa saker ordnas, och brudgummen och brudens yngre syster (som inte behövde skämmas för sitt utseende) skulle till svärföräldrarnas hus och hämta lite grejer.
Väl där så bar det sig inte bättre än att systern började bli väldigt flörtig med brudgummen.
Duuu...sa hon väldigt förföriskt till Olle som brudgummen ju hette. - Ska vi inte smyga upp till föräldrarnas sovrum för en mysig stund...?
Hon log sitt förförigaste leende och gick sakta uppför trappan till övervåningen.  Olle stod lite chockad kvar med öppen mun och lite småfebrig blick. Men inte kan vi väl....... Han hann inte säga mer ...
Kom nu Olle vi hinner med en snabbis innan nån saknar oss, hördes från övervåningen samtidigt som ett par minimala stringtrosor kom singlande ner genom luften.
Olle stod målllös och funderade...
Efter att ha funderat en stund  gick han raskt mot ytterdörren och ryckte upp den...
Då fick han en ännu större chock. Där utanför stod den blivande bruden och svärföräldrarna.
Men älskling! Utbrast bruden. Jag visste väl att jag kunde lita på dig! Systern på övervåningen kom ner och de berättade att det hela bara varit ett dumt test för att se om Olle var mogen för att gifta sig.
Nästa dag genomfördes brölloppet och de levde lyckliga i alla sina dagar......?

Kontentan: Vad lärde vi oss av detta?
- Förvara alltid kondomerna i handsfacket i bilen!
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

BrianIce

Pelle var på fest och hade precis varit på toaletten men glömt att dra upp gylfen. En kvinna som såg det försökte vitsa till det lite.
- Ursäkta mig min herre, ni har lämnat garageporten öppen.
Snabbtänkt som han var fattade Pelle galoppen och svarade
-  Då fick ni hann se min Rolls Royce?
- Nej, det enda jag såg var en lite folka med punktering
I lurk, Therefore I am

BASSO

Johan var en 43årig man vars liv gått käpprätt åt skogen.
Hans fru hade varit otrogen med hans bäst vän och ville nu skiljas,
hans 14åriga dotter var med barn utan att veta vem som var far till barnet
och hans son satt i fängelse pga bankrån.
Som om inte detta vore nog hade han förlorat jobbet och kronofogden ville ha deras hus.

Så nu stod han högst upp på en klippa och blickade ut det tomma intet med intentionen att avsluta allt.
Precis när han skulle ta ett kliv ut över klippkanten hörde han en röst som sa,
stopp gör det inte, jag kan hjälpa dig.
Han vände sig om och där stod tomten, Johan tog ett steg tillbaka och torkade sina tårar.

Tomten frågade hur det var fatt och Johan förklarade allt elände som drabbat honom.
Jaså är det inte allvarligare än så skrockade tomten, då kan jag hjälpa dig utan problem.
Tomten mumlade lite besvärjelser på något för länge sedan glömt språk, sedan säger han till Johan att
i morgon bitti när han vaknar kommer han att glömt allt elände och allt kommer att vara precis som Johan önskat sig.

Johan skiner upp som en sol, kramar om tomten och tackar honom för all hjälp.
Han frågar om han på något sätt kan åtgälda tomtens tjänst.
Tomten säger att det inte finns något han behöver som tack.
Efter en liten stund kommer tomten på att det faktiskt finns en sak som han skulle kunna få hjälpa till med.

Ok, säger Johan jag gör vad som helst för dig.
Tomten säger att Tomtemor haft huvudvärk i sängkammaren de senaste 50åren och nu är tomten RIKTIGT sugen.

Tja tänker Johan för allt han gjort för mig så kan jag väl hjälpa han med det.
Så Johan drar ner sina brallor och vänder sig mot tomten.
Det tar inte många sekunder innan tomten fnulat in apparaten och börjat jobba.

Efter någon minut så ökar tomten farten och frågar, min vän hur gammal sa du att du var?
43 svarar Johan,
då skrockar tomten igen och säger,
43 och tror fortfarande på
TOMTEN!!!
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...