Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Den positiva tråden

Startat av Pappagoran, 08 November, 2015, 20:15:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

@Guldbob skrev i klagotråden: "varför inte lite positivt med" Så här är den. Den positiva och ljusa tråden i höstmörkret.

Så då börjar jag med att tala om hur dålig jag är på att göra rent vissa saker. "Dålig på" var kanske ingen bra början då dålig lätt tas som negativt. Men så här var det. Jag tog fram lilla vaskpannan, såg att det var sand kvar sen förra gången. Hällde i lite vatten och vevade runt och skulle precis hälla ut när jag kastade en blick ner och tyckte det såg lite gult ut. Det blev att finvaska lite och JAAAA... GUUUUULD! Är inte detta positivt så säg.

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

maxibazze (Max)

Jag har aldrig hittat guld, så visst blir man avundsjuk när du råkar hitta!  ;)
Jag har dock hittat andra fina mineraler i helgen som jag ska försöka lägga upp bilder på, de är hittade på samma plats.
______ _          _          ______
|   ___   |         | |          |         \
|_____| |_____| |_____ |_____/

knucklehead

Rum har många användningsområden. [emoji2] Det är positivt!

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Auri sacra fames

HANNU

Det positiva är att man har fått vara frisk och att sommaren närmar sig efter varje dag.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

GuldUgglan

Jag tycker detta forumet är mycket positivt.
Admin och moderatorer sköter det bra.
Visst hörs det en del gnäll ibland, men jämfört med andra forum så tycker inte jag det finns nått att klaga på. Bra stämning överlag även om åsikterna går isär ibland, men så är det ju överallt.
Ett forum där alla bara klappar varandra på axeln och tycker lika blir rätt inskränkt efter ett tag.
Det kommer faktiskt nya idéer och synvinklar så länge även nybörjare törs (och får) skriva vad de tycker och tänker här.
Guldforum tycker jag är positivt och hoppas vi kan hålla det så även i framtiden.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

knucklehead

Hittade mina första granater idag! :-) Det var skoj!
Auri sacra fames

knucklehead

O ett par av dessa [emoji2]

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Auri sacra fames

johanssonsan

GuldUgglan

Citat från: johanssonsan skrivet 13 November, 2015, 08:05:27
Blir till att investera. Fann denna positiva spade på Jula. Skulle förvåna mig om inte Freud redan har en dylik.

http://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsredskap/markarbete/spadar-och-skyfflar/spade-702198/

http://www.jula.se/globalassets/catalog/productimages/702198.jpg?width=458&height=458&scale=canvas&bgcolor=white

Den såg ju bra ut, har inte sett den tidigare måste vara en nyhet. Fiskars grejer brukar ju vara kvalité...  :D
Den var ju rätt billig också, för att vara fiskars.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

maxibazze (Max)

Precis en sån jag letat efter, kort så man kan ta med sig!

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

______ _          _          ______
|   ___   |         | |          |         \
|_____| |_____| |_____ |_____/

knucklehead

Auri sacra fames

HANNU

Stå på dig, annars gör nån annan det.

GuldUgglan

Finskt järn brukar bita bra  ;D