Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Abborrfiske

Startat av GuldUgglan, 27 Augusti, 2015, 23:13:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

GuldUgglan

Idag har GuldUgglan sysslat med abborrfiske.
När man inte hittar skrytguld att fota och visa så får jag väl visa andra skrytbilder  ;D

Abborre 1201 gram.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Verktygsmakaren Sven

Riktigt fin en    :D
Lättjan är uppfinningarnas moder/
Ingenting är omöjligt det Omöjliga tar bara lite längre tid

micaelrohdin

det var en stadig borre. antar att det är norrland som gäller för fisk också...

vaskaholic

Fin abborre ska leta fram en bild på mitt personbästa.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Här är den.
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Citat från: vaskaholic skrivet 28 Augusti, 2015, 10:36:09
Här är den.

Den var fin den också. Vad vägde den?
Jag mätte aldrig längden på min... Brukar göra det men tänkte inte ens på det denna gången eftersom jag vägde den. Brukar normalt inte väga fisken, bara mäta längden så det blev lite omvänt nu.  :)

Försökte mäta den i fruset tillstånd nu, och den var nog inte mycket längre din.. 42-43 cm ca.. Det var lite svårt att mäta då fenorna var vikta och den var inte riktigt rak.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 28 Augusti, 2015, 10:50:08

Jag mätte aldrig längden på min... Brukar göra det men tänkte inte ens på det denna gången eftersom jag vägde den. Brukar normalt inte väga fisken, bara mäta längden så det blev lite omvänt nu.  :)

Försökte mäta den i fruset tillstånd nu, och den var nog inte mycket längre din.. 42-43 cm ca.. Det var lite svårt att mäta då fenorna var vikta och den var inte riktigt rak.
Ingen aning jag mätte bara vägde inte den ;D men den sjön den kommer ifrån har grymt stora abborrar tyvärr har en idiot arrenderat sjön så nu kostar det flera tusen för put.
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Citat från: vaskaholic skrivet 28 Augusti, 2015, 11:17:01
Citat från: GuldUgglan skrivet 28 Augusti, 2015, 10:50:08

Ingen aning jag mätte bara vägde inte den ;D men den sjön den kommer ifrån har grymt stora abborrar tyvärr har en idiot arrenderat sjön så nu kostar det flera tusen för put.

Jag skulle tippa på att din vägde 1,1 - 1,2 kg om den var lika tjock och fet som min var..
verkar ju vara ungefär lika storlek på bredden och längden i allafall :)

GuldDan

Vad tog ni dom med för något? En abborre över kilot är ett långsiktigt mål. Tyvärr verkar det ta tid :)

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Bothner(Kenneth)

Systersonen Viktor tog en 1,2 kg i Uppland med ett Droppen och flera timmars tjatande på samma berghäll! 1 m djup innervik till Öregrund. Det fanns flera i den storleken. Då är fisken ca 20 år gammal!

Tommybodling

En liten jerkbait eller wobbler funkar jättebra. Jigg är inte fel heller.

vaskaholic

Citat från: GuldDan skrivet 29 Augusti, 2015, 19:02:38
Vad tog ni dom med för något? En abborre över kilot är ett långsiktigt mål. Tyvärr verkar det ta tid :)

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Min fick jag på en relaxjigg i blå färg kommer inte ihåg vad den modellen heter.
Skitvaskning på er.

GuldDan

Ok tack grabbar för infon, bara att fortsätta försöka.  Det är ju lite som med vasknigen, även om man kammar 0 så har man haft det bra ute i naturen :)