Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Prospektering och gräva söndag/hallandsåsen

Startat av Farbrorhumla, 14 Augusti, 2015, 09:17:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Farbrorhumla

på söndag är vi några st som ska till hallandsåsen var och kollade in ett ställe vi ska testa och gräva på sen ska vi följa bäcken en bit så är där någon som vill hänga på så får ni gärna det :) ju fler ju roligare. En bild på en av 3 sorteringar jag har kollat på
:D

guldklimp

Det kan finnas i åsen, men när dom borrat ur tunneln hade varit kul och köra hibankern i sörjan av Rock gill , där är ju mest chans då en bred tunnel kan ta med sig guldstråk  :)

hade varit kul att åka med men måste först se om jag kommer loss först !  :(
Nybörjare men på god väg :-)

Farbrorhumla

Jag tror på åsen :) har hittat små korn där bäcken rinner ut i rösjön och då borde det finnas störr korn. Har kontakt med en som hittat stora fina korn på åsen så lägger folk lite tid på att leta kommer det att ge resultat. Hade varit trevligt ju fler ju roligare.

Farbrorhumla

Kommer ta lite bilder och lägga upp i morgon :)

guldklimp

vart träffas ni i fall man hinner ner en sväng till ÅSEN ?
TID ?

känner lite guldfeber på gång  :D
Nybörjare men på god väg :-)

Farbrorhumla

nu är vi hemma jag/guldklimp/David/Cornelius efter en super trevlig dag vi hittade många lovande ställen som vi grävde på och hittade lite gammal porslin och lite blykulor och kvarts/granit/rostiga stenar mm :) microguld men vem vet vad man hittar nästa gång och hallandsåsen är ju stor.

Farbrorhumla

Guldbob

Citat från: Farbrorhumla skrivet 16 Augusti, 2015, 19:28:35
Bilder
Härligt, ser ut som ni har hittat en riktig pärla i naturen och har kul när ni letar guld.
Grattis!
Hmm, får inte med mig dina fina bilder i citatet.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Cornelius Svarrer

8) woow! Vilken känsla efter första dagen gången
Mig kan ni räkna med vh Goldenboy O:-)

Farbrorhumla

Härligt :)
Kom på att jag inte blev med på bild brukar bli så när man står för fotograferingen :) dock kom min ränna med som jag nackade ihop på 1 timme haha.

d.wedelsback

Dagens skörd :)
Har dock en halv spann till med sand att finvaska, men det får bli i morgon kväll, håll tummarna ;)

Farbrorhumla

Henrik

Grattis!!
Hur stor var den där??

Mvh Henrik
Hank von häll