Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

svenska guldvaskarföreningen

Startat av vedboden, 11 Juni, 2015, 19:15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Sjunkande skebb, det är väl det som ingen önskar att händer. Ekonomin är bra, och medlemsantalet ökar.
Hemsidan är kass. Vad gör man när nån som skulle ta hand om det, inte gör det. Jo, jag vet att @iller var en av två kandidater, men nu gjorde man nog en felval.
Är det non medlem här på forumet som vill ta hand om det är våre ju bra.
Ordföranden har lovat skicka en redogörelse om vask ställen till mig, som jag då kan lägga in här.
Annars alla ni SGF-medlemmar med FB kan gå in på gruppen där.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Northdigger

Citat från: HANNU skrivet 26 Mars, 2017, 14:08:37
Sjunkande skebb, det är väl det som ingen önskar att händer. Ekonomin är bra, och medlemsantalet ökar.
Hemsidan är kass. Vad gör man när nån som skulle ta hand om det, inte gör det. Jo, jag vet att @iller var en av två kandidater, men nu gjorde man nog en felval.
Ordföranden har lovat skicka en redogörelse om vask ställen till mig, som jag då kan lägga in här.
Jag skulle kunna tänka mig att ta hand om den men jag kanske har brist på kunskap när det gäller html osv, men får man se över hur sidan är byggd så är det kanske inte nå större problem.

iller

Citat från: Northdigger skrivet 26 Mars, 2017, 20:32:51
Citat från: HANNU skrivet 26 Mars, 2017, 14:08:37
Jag skulle kunna tänka mig att ta hand om den men jag kanske har brist på kunskap när det gäller html osv, men får man se över hur sidan är byggd så är det kanske inte nå större problem.

Behövs inge html, de borde köra på wordpress punkt slut.

Northdigger

Ska man bygga om hela sidan då är jag out of luck, krävs en heldel tid till det.
Men jag ska fundera ett tag.
Iller använder du wordpress ?

iller

Citat från: Northdigger skrivet 30 Mars, 2017, 17:00:18
Ska man bygga om hela sidan då är jag out of luck, krävs en heldel tid till det.
Men jag ska fundera ett tag.
Iller använder du wordpress ?

Skall något byggas gör jag det i wordpress ja, finns fina templates som bara är att köra in och lägga in bilder och menyer osv.

HANNU

Vad jag förstår så är sidan fungerande.
Behöver bara hållas uppdaterat.

vedboden

min åsikt är en facebook sida där alla kan posta sin åsikt. kan vara moderator, mvh pelle vedboden sekr SGF.   TYP guldforum

Northdigger

Citat från: vedboden skrivet 30 Mars, 2017, 19:02:12
min åsikt är en facebook sida där alla kan posta sin åsikt. kan vara moderator, mvh pelle vedboden sekr SGF.   TYP guldforum
Menar du en ersättning till hemsidan eller forumet?

Nackdelen med fb är att det går inte skapa olika trådar , blir lite grötigt om man ska söka efter information, jag är admin för en fb gupp med 9000 medlemmar och det är inte kul att rota igenom inlägg som inte hör till  ämnet gruppen är avsedd för.

johanssonsan

SGF har redan en FB grupp. Finns även ett forum knutet till deras hemsida. Senast aktiv på SGF forum är @HANNU som gjorde ett inlägg sön aug 09, 2015 1:00 pm. Snacka om aktivitet.

@vedboden (mannen med guldbyxorna) - det finns redan en FB grupp där du kan framföra dina åsikter. Se till att du blir admin där.

HANNU

Citat från: johanssonsan skrivet 30 Mars, 2017, 19:32:19
SGF har redan en FB grupp. Finns även ett forum knutet till deras hemsida. Senast aktiv på SGF forum är @HANNU som gjorde ett inlägg sön aug 09, 2015 1:00 pm. Snacka om aktivitet.

@vedboden (mannen med guldbyxorna) - det finns redan en FB grupp där du kan framföra dina åsikter. Se till att du blir admin där.
Så jag leder där också.📢📣
Exakt, @vedboden och resten av styrelsen borde läras att hantera sidan. Är ju dom som vet vad som händer. Även medlemmar kunde skicka in händelser.

vedboden

jodå jag vet det. Vi behöver bara göra den lite mer känd. och få den mer uppdaterad. mvh pelle vedboden

HANNU

Citat från: vedboden skrivet 30 Mars, 2017, 19:02:12
Hemsida är för att man kan få information om föreningen.

vedboden

fixar det gärna. allting kan ju bli bättre än hemsidan idag