Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Äntligen uppehåll i regnandet

Startat av gliz68, 04 Juni, 2015, 14:28:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

gliz68

Nu ska det inte regna på några dagar men måste först klippa gräset. Görs troligen i morgon.
Sedan blir det vaska G och så ska jag dra upp lite småträd framför en verkstad jag hyr som jag
även ska piffa till. Börjat riva i det men stiltje på den fronten tills mitt elverk kommer för det finns
ingen el där. Ska göra ett system med vindsnurra eller solpanel och köra ljuset med batteri och
en inverter. Nu ska jag sova en stund för sov inte mer än 3,5 tim i natt. När jag vaknar får jag se
hur mycke eftermiddag det är kvar så kan det bli gräsklippning redan i dag. Behöver 1,5 timme till det.
Gräv nu inte för djupt för då hamnar ni i kina.

Gillar skruva bil......................   (vatt billackerare på slutet 80talet)  Då skruvar man egentligen på hela bilen utan på motorn.
Gräv inte för djupt nu för då hamnar du i kina.

GuldUgglan

Vad bra.. på med 46:orna nu och fram med pannan och ut och vaska.. lycka till!
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.