Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

”Camp Granvik” eller Guldvaskning Granvik, Tiveden

Startat av Guldbob, 14 Maj, 2015, 19:12:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gruvfogden

Tråkigt med inställd skiva, men hälsan måste ju gå före.
Kul att det går framåt för er. Hoppas kunna besöka er snart.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Nugget

Tråkigt att höra att hälsan svackar, krya på dej @Guldbob !!!

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Guldbob

Tack för omtanken, det värmer.
Här följer en artikel ur lokaltidningen om Guld Camp Granvik. http://sla.se/karlsborg/2015/08/26/rofylld-guldspanning-i-tiveden
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Gruvfogden

En fråga till dig @Guldbob. Har du varit vid Bölet 1? Verkar vara fina halter där. 5% Cu, 1,4 g/t Au och 28 g/t Ag. Inte så illa tycker jag.
Borde ju även finnas fina stuffer med Malakit där.

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Guldbob

Bölet 1 känner jag väl till, tyvärr så är allt borta där sedan årtionden tillbaka, igengrävt. Jag bor bara några kilometer bort.
Vid bölet finns ett gäng med nedlagda Mangangruvor, där kan man fortfarande hitta fina stuffer men man får rota lite.
Guldvaskning Granvik ligger bara någon km från Bölet 1. I förlängningen hittar du Stalpet 2km bort och Havsmon ytterligare 2km bort alla med guldfyndigheter.
Guldvaskning Granvik ligger i stråket så att säga. Vi har även hittat en bergssida av kvarts och mindre mängd med Beryl bara några kilometer bort.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Gruvfogden

Intressant. Detta torde ju vara en del av Mjösa/Vänern-bältet. Samma stråk som de norska guldgruvorna och svenska Harnäs ligger i.
Känns som att jag måste komma ner och besöka dig och ta en tur ut och titta på omgivningarna.

Guldbob

Forsvik, 11,12 september 2015. Jakt, fiske & Upplevelsemässa.

Vi är ständigt på jakt efter guld och det är en naturupplevelse varje gång man är ute i naturen och letar efter de små rackarns guldkornen. Så mässan kunde inte bli mer passande.

Forsvik strax nord väst om Karlsborg är ett gammalt brukssamhälle med en fd.tidig stångjärnshammare från 1400:talet med knappa 400 invånare.
Forsvik har Sveriges äldsta fd. såg som även den dateras till början av 1400:talet lades ned 1999 och Sveriges äldsta järnbro invigd 1813. För er som såg Arn så utspelas en del här.
I östra Skaraborg finns det mycket historia för den som är intresserad.

Som de flesta av er vet så håller vi hus i Tiveden, 2km väster om Granvik i historiska marker. Men för denna mässa har vi flyttat till Forsvik, knappa 1.5mil från Granvik.

Vädret har varit snällt, sol och lagom med blåst. Utställningen/mässan har haft ca:700-900 besökare.
Vi var placerade precis brevid ingången och har haft en jämn ström av besökare som vi gratis promotat Guldvaskning generellt för alla, vi kan nog räkna in runt 200 besökare som tittat på eller provat själva.

Ett stort tack till Guldhäxan, knocklehead och alla andra som hjälpt till.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Guldbob

Idag var jag uppe på Guldvaskning Granvik, snön ligger fortfarande runt 1dm djup runt om men bäcken var strid och isfri.
För de som redan nu vill komma och prova lyckan så går det bra. Ring 0721-55 72 67 innan du kommer. :D Välkommen!
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Guldbob

Guldvaskning Granvik har nu fått en facebook sida https://www.facebook.com/groups/199690857065318/?ref=bookmarks
Välkommen!
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Pappagoran

Citat från: Guldbob skrivet 20 Mars, 2016, 18:26:32
Guldvaskning Granvik har nu fått en facebook sida https://www.facebook.com/groups/199690857065318/?ref=bookmarks
Välkommen!

Oj, hur vågar du? Nu blir det diskussioner igen  :D :D :D :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Gruvfogden

Ojojoj. Hänvisa till FB i detta forum.....
Dags att poppa popcorn och luta sig tillbaka och följa tråden.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

GuldUgglan

Det är skillnad mellan äpplen och päron som ni vet.  @Guldbob har ju ett eget forum också som inte är någon konkurrent till detta.
Allt hänger ju på vad syftet är och hur sakerna används om det skall bli diskussion eller inte tror jag.
Men popcorn är ju gott.
Själv knaprar jag på nötter. Det finns lite olika sånna också har jag insett.  :P ;D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Guldbob

FB är väl inget speciellt, de flesta som besöker Guldvaskning Granvik är faktiskt inte med på forumet, i grund och botten är det till för besökare att få info och "vanligt" folk hittar det lättare på fejan och kan lägga upp trevliga bilder på deras besök.
Personligen tycker jag FB är jobbigt, varit med i en massa år, inte föränn nu börjat använda det lite.
Vill jag få riktig info om något så använder jag Guldforum!

Att forummedlemmar får reda på att Guldvaskning Granvik nu ligger på FB är väl bra.

Mer solid/tung Info om Guldvaskning Granvik som är av intresse för forum medlemmar lägger jag givetvis upp här om det nu inte ses som reklam/kommersiellt etc.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se