Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Goldowl matta

Startat av GuldUgglan, 04 maj, 2015, 16:04:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

GuldUgglan

Sven.. Hur gick det med mattorna, blev det en hit och fångade de guld?

****   Admin delade ett tråd, då diskussionen ändrade ämne  ****
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Verktygsmakaren Sven

som jag tycker funkade mattorna precis som jag tänkt mig  när jag kom hem så kunde jag inte hålla mig var tvungen att vaska materialet jag fångat
och där var det ganska gott om micro 
(särskilt i förhållande till den blygsamma mängden grus jag grävde  O:-) )

fanns så mycket annat att gå och filura på

men nästa år då ska det sugas upp istället

Ps snygg uggla
Lättjan är uppfinningarnas moder/
Ingenting är omöjligt det Omöjliga tar bara lite längre tid

GuldUgglan

Citat från: Verktygsmakaren Sven skrivet 04 maj, 2015, 16:17:45
som jag tycker funkade mattorna precis som jag tänkt mig  när jag kom hem så kunde jag inte hålla mig var tvungen att vaska materialet jag fångat
och där var det ganska gott om micro 
(särskilt i förhållande till den blygsamma mängden grus jag grävde  O:-) )

fanns så mycket annat att gå och filura på

men nästa år då ska det sugas upp istället

Ps snygg uggla

Tack.. svidade om lite..får väl ha guldkostymen på ibland iallafall...

Är mattorna färdigt för försäljning nu då?
Ska du köra med den designen du har (jag har ju inte ens sett)..
Sålde du mattor på träffen?
Vad kostar de?
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Verktygsmakaren Sven

såja  nu kommer lite bilder för er som inte sett dem  de kostar 385kr +frakt inklusive en aluminiumlist som kopplar dem.
de är 14cm långa & 92cm breda

[mmg]830[/mmg]
[mmg]831[/mmg]

//sven

iller

Förresten, istället för att skruva dit räfflorna som du pratade om, varför inte göra räfflor i metall/gummi som passar i hålet så man bara trär på dem?

Guldbob

Mattorna såg kalasfina ut, mycket bra tänk i att ha en variant på ena sidan och en annan på andra sidan. tyvärr var interlocksystemet med aluminiumprofil något som jag personligen tyckte var riktigt dåligt. Det borde finnas ett bättre sätt. Fnula lite på det så hittar du säkert en mycket bättre lösning.
Har inte en susning om priset men goldhog mattor i USA ligger på $32-39 omräknat 270-330kr/st och Gold Hog har säkerligen 40-70% i marginal, helt rimligt. Att göra dem i Sverige bör inte vara dyrare.
På Gold Hog priserna tilkommer frakt och andra avgifter för att ta hem dem till Sverige men det bör ju inte påverka de Svensktillverkade mattorna. Även USA har VAT/moms på sina priser tyvärr drar de inte av det vid export.
Jag ser fram emot lite tester och video. Jag hjälper gärna till här.

Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Verktygsmakaren Sven

Citat från: iller skrivet 04 maj, 2015, 19:03:40
Förresten, istället för att skruva dit räfflorna som du pratade om, varför inte göra räfflor i metall/gummi som passar i hålet så man bara trär på dem?

jo de profilerna behöver man inte skruva fast  men själva mattan och profilen är det bäst att skruva

//sven

Sluiceman Dan

Kan man få se en riktig matta på bild?
Ge inte upp - Guldet finns därnere... Gräv djupare 😝
INSTAGRAM: dan_sluiceman_dan
Delägare i Skäggwood och Midnight Miners Prospecting 🤠⚒⛏

iller

Citat från: Verktygsmakaren Sven skrivet 04 maj, 2015, 19:18:49
Citat från: iller skrivet 04 maj, 2015, 19:03:40

jo de profilerna behöver man inte skruva fast  men själva mattan och profilen är det bäst att skruva

//sven

Aha, jag som trodde mattorna skulle slippa skruvar. Hade ju vart suveränt utan dem då eventuella skruvar blir lite mäckigt.

Nugget

Varför inte en gummistopp så inte mattorna trillar ut.
Man kan ju ändå ta ut stoppen om man vill byta mattorna
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Verktygsmakaren Sven

Nugget: jo det kan man ha med   jag klurar på en alternativ lösning till skruvarna och du kom grymt nära

Guldbob: allt är inte perfekt i början,  det löser sig under tiden det gäller "bara" att komma på det.   precis som columbus och ägget

beträffande prisbilden den har att göra med i vilken volym man säljer  med tiden om volymerna går upp går det att sänka priserna  men inte som det ser ut nu   lite skillnad om jag köper 1000tals meter  eller 100meter

borax

Ett par skenor som man skuter in mattan i skenorna sitter med försänkta skruv i rännans kanter.
//borax

Verktygsmakaren Sven

Citat från: borax skrivet 04 maj, 2015, 20:08:20
Ett par skenor som man skuter in mattan i skenorna sitter med försänkta skruv i rännans kanter.
//borax

Hej Borax   

tyvärr funkar inte det med fasta skenor  när all sand mm lägger sig där får man inte ut mattan (har provat)  kom vissa ord när jag skulle
dra ut den  >:D