Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Pyramid Pro Pan och Maverick finishing pan

Startat av johanssonsan, 29 April, 2015, 09:24:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

GuldUgglan

@johanssonsan hur mycket skulle grejerna kosta om det blir några stycken?
Jag kan eventuellt vara intresserad av Maverick pannan om den inte blir jättemycket dyrare än vanliga vaskpannor..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

ermik

Kan vara intresserad beroende på pris.

// ermik

ekcoj

Jag är med sugen på en maverick panna om priset blir rätt

rainman1618

Citat från: johanssonsan skrivet 29 April, 2015, 09:24:36
Lägger ut en intresse fråga om Pyramid Pro Pan och Maverick finishing pan. Finns möjlighet att ta hem några pannor för att spara på frakten. Allt hänger på hur många som är intresserade och vill boka upp.
Pannan har funnits ute på marknaden i denna version några år och får mycket lovord. Filmen förklarar närmare alla fördelar.
Bland annat att det är en panna och kan användas överallt. Den omsätter mycket grus även om tillgången på vatten är begränsad.
Vem har inte kommit fram till bäcken framåt sommaren för att finna att det är för lite vatten för att köra en ränna. Gräv en grop eller däm upp så kan man vaska vidare. Fungerar lika bra i stilla som rinnande vatten.
Finishing pan ser onekligen smidig ut och visar snabbt smått som stort i pannan. Kanske någon här på forumet som har pannorna och kan dela med sig av sina erfarenheter?

http://www.prospectingchannel.com/ancient-tertiary-mining.html

jag är med på 1 st av varje
gammal man gör så gott han kan, hoppet om guld finns ju där- gräv djupare bara

akejos

Klart intresserad av båda, @johanssonsan . Beroende på pris, förstås.
/Åke

Guldbob

Lägger ut en intresse fråga om Pyramid Pro Pan och Maverick finishing pan. Finns möjlighet att ta hem några pannor för att spara på frakten. Allt hänger på hur många som är intresserade och vill boka upp.
Pannan har funnits ute på marknaden i denna version några år och får mycket lovord. Filmen förklarar närmare alla fördelar.
Bland annat att det är en panna och kan användas överallt. Den omsätter mycket grus även om tillgången på vatten är begränsad.
Vem har inte kommit fram till bäcken framåt sommaren för att finna att det är för lite vatten för att köra en ränna. Gräv en grop eller däm upp så kan man vaska vidare. Fungerar lika bra i stilla som rinnande vatten.
Finishing pan ser onekligen smidig ut och visar snabbt smått som stort i pannan. Kanske någon här på forumet som har pannorna och kan dela med sig.

Jag skall beställa hem ett gäng tänkte ta hem 5-10st av varje om priset är rätt. Tanken är att sedan sälja dem i min butik.
Jag tar med båtfrakt så det tar 4-6veckor. Jag beställer i helgen mejla mig på info@paydirt.se om intresse finns.
Även annat beställs i helgen.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Nugget

Citat från: Guldbob skrivet 07 Maj, 2015, 16:35:11
Finishing pan ser onekligen smidig ut och visar snabbt smått som stort i pannan. Kanske någon här på forumet som har pannorna och kan dela med sig.

Jag skall beställa hem ett gäng tänkte ta hem 5-10st av varje om priset är rätt. Tanken är att sedan sälja dem i min butik.
Jag tar med båtfrakt så det tar 4-6veckor. Jag beställer i helgen mejla mig på info@paydirt.se om intresse finns.

Jag får en känsla av att ni börjar konkurrera med varandra, alla vi som säljer saker.

Om nu @johanssonsan ska beställa så kanske man låter han få sälja sina först innan man beställer själv.
Och har en öppen dialog med varandra så man inte trampan någon på tårna.

Eller missuppfattar jag det hela?
Tror jag ska skapa en ny tråd där vi kan prata om just detta...
http://www.guldforum.se/forum/index.php?topic=3255.0

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Guldbob

Citat från: Nugget skrivet 08 Maj, 2015, 09:01:08

Jag får en känsla av att ni börjar konkurrera med varandra, alla vi som säljer saker.

Om nu @johanssonsan ska beställa så kanske man låter han få sälja sina först innan man beställer själv.
Och har en öppen dialog med varandra så man inte trampan någon på tårna.

Eller missuppfattar jag det hela?
Tror jag ska skapa en ny tråd där vi kan prata om just detta...
http://www.guldforum.se/forum/index.php?topic=3255.0

/Nugget

Det var inte min mening att trampa någon på tårna, jag har under våren fått flera förfrågningar om jag inte kan ta hem dessa pannor, och nu fanns det lite i kassan så. Jag uppfattade inte tråden som att någon skulle ta hem och sälja utan mer som ett gäng som köper ihop för att få ner fraktkostnaden.  jag erbjöd bara att det var fritt att kroka på min beställning, men jag tar med båt så det kanske är ointressant att vänta i 4-6 veckor.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Guldbob

Citat från: GuldUgglan skrivet 30 April, 2015, 02:00:21
Om sanningen ska fram så har jag faktiskt en manick på teststadiet just nu..
Mitt svar på Banjopan, Pyramidpan, Hogpan och allt vad de heter..
GRUS eller arbetsnamnet KISS.. byggkostnad ca 20:-.

Jag vill testa den lite bättre innan jag avslöjar mer. Jag vill inte heller att Guldbob ska kopiera idén och tjäna pengar på den   >:D ( inget personligt Bob..  ) men om han kan hålla sig i styr så kommer det väl bilder och kanske film om allt fungerar så bra som det är tänkt.
Bygger nog en kantig modell som testversion också.
Inga problem, jag köper grejor, kikar om de fungerar bra, kan förbättras och går att göra för en rimlig penning.
Jag har massor med idéer som jag har flera forummedlemmar som bollplank till.
Bland dessa är det bland annat; en Killer kub, modulär benställning, mattor, High banker/dredge, modulär aluminiumränna, förkoncentrator mm. Vissa är klara för produktion och vissa på ritningsstadiet.
Mitt mål är bra grejor till ett rimligt pris som passar allt från nybörjaren till den erfarna.
Allt kostar pengar att ta fram så man får ta lite i taget. det är ju bara en bisyssla. Dygnet har ju bara 24 timmar.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

GuldUgglan

Citat från: Guldbob skrivet 08 Maj, 2015, 11:47:48
Citat från: GuldUgglan skrivet 30 April, 2015, 02:00:21
Om sanningen ska fram så har jag faktiskt en manick på teststadiet just nu..
Mitt svar på Banjopan, Pyramidpan, Hogpan och allt vad de heter..
GRUS eller arbetsnamnet KISS.. byggkostnad ca 20:-.

Jag vill testa den lite bättre innan jag avslöjar mer. Jag vill inte heller att Guldbob ska kopiera idén och tjäna pengar på den   >:D ( inget personligt Bob..  ) men om han kan hålla sig i styr så kommer det väl bilder och kanske film om allt fungerar så bra som det är tänkt.
Bygger nog en kantig modell som testversion också.
Inga problem, jag köper grejor, kikar om de fungerar bra, kan förbättras och går att göra för en rimlig penning.
Jag har massor med idéer som jag har flera forummedlemmar som bollplank till.
Bland dessa är det bland annat; en Killer kub, modulär benställning, mattor, High banker/dredge, modulär aluminiumränna, förkoncentrator mm. Vissa är klara för produktion och vissa på ritningsstadiet.
Mitt mål är bra grejor till ett rimligt pris som passar allt från nybörjaren till den erfarna.
Allt kostar pengar att ta fram så man får ta lite i taget. det är ju bara en bisyssla. Dygnet har ju bara 24 timmar.

Japp det var det jag menade. Jag ville det skulle hålla sig till en "gör det själv" grej bland intresserade forumister. Inget att producera och tjäna pengar på. Det var ju en såpass enkel grej men om många utvecklar idén vidare så kan det ju kanske bli nått bra.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Nej nu räcker det. Jag brukar inte ryta till och bli grinig. Men lite jävla vett i skallen vore ju önskvärt.
Här frågar trådstartaren om det finns intresse för sambeställning av pannor och sedan blir tråden kapad av någon annan som ska beställa samma pannor och sälja.
Har man en butik och har som affärsidé att sälja sådana prylar så kan man köpa en reklamplats och låta forumet leva istället.
Se till att hålla isär vår hobby från vinstintresse. Jag vet med mig att även jag har gjort övertramp när det gäller detta men jag har iallafall förstått de andra medlemmarnas pikar och rättat mig i ledet, vilket jag ser som en vinst då forumet lever och folk är glada.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Guldbob

Citat från: Gruvfogden skrivet 09 Maj, 2015, 07:46:10
Nej nu räcker det. Jag brukar inte ryta till och bli grinig. Men lite jävla vett i skallen vore ju önskvärt.
Här frågar trådstartaren om det finns intresse för sambeställning av pannor och sedan blir tråden kapad av någon annan som ska beställa samma pannor och sälja.
Har man en butik och har som affärsidé att sälja sådana prylar så kan man köpa en reklamplats och låta forumet leva istället.
Se till att hålla isär vår hobby från vinstintresse. Jag vet med mig att även jag har gjort övertramp när det gäller detta men jag har iallafall förstått de andra medlemmarnas pikar och rättat mig i ledet, vilket jag ser som en vinst då forumet lever och folk är glada.
Nu blir jag lite ledsen i ögat, Om @Gruvfogden och andra läste inläggen så ser du att jag ändå skulle beställa, och erbjöd alla att FRITT hänga på, INGA påslag från min sida! varför betala flera frakter? Mitt erbjudande var av ren VÄLVILJA inte någon jäkla trådkapning!
Jag försökte bara att få billigaste möjliga pris, nog bör jag/alla få bättre pris på 25 än 5!
och som det står i citatet nedan.

"När jag beställer så är det bara att kroka på, det blir inköpspris + del av frakt."
eller
"den som vill kroka på får göra så, inga påslag från min sida."

Jag tycker att det är Jävla klart att jag inte tänkte tjäna på det utan göra det av omtanke och välvilja för mina kollegor på forumet!

CitatDet var inte min mening att trampa någon på tårna, jag har under våren fått flera förfrågningar om jag inte kan ta hem dessa pannor, och nu fanns det lite i kassan så. Jag uppfattade inte tråden som att någon skulle ta hem och sälja utan mer som ett gäng som köper ihop för att få ner fraktkostnaden.  jag erbjöd bara att det var fritt att kroka på min beställning, men jag tar med båt så det kanske är ointressant att vänta i 4-6 veckor

CitatJag ser egentligen inga problem med det hela, ju fler som säljer, desto billigare för konsumenterna.
Det vore ju tråkigt om det var ett monopol på grejorna.
När jag beställer så är det bara att kroka på, det blir inköpspris + del av frakt. När det sedan säljs i min butik så lägger jag på runt 20-30% på importerade saker för att få det hela att gå runt. Just nu är det pyramid och guldpannan från Fossikers som skall beställas, den som vill kroka på får göra så, inga påslag från min sida.
Jag köper hem grejor från USA 1-2 ggr/månad i runda slängar, från olika leverantörer, fritt att kroka på bara att fråga och komma med förslag.

Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Gruvfogden

Är det någon som uppfattar detta som att det är fritt att haka på? Jag tycker det säger att du ska ta hem pannor och sälja i din butik.

Om nu @johanssonsan startar en tråd där han pratar om att ta hem pannor så låt honom göra det och låt de intresserade hänga på. Jo jag kallar det fotrfarande för trådkapning. Syftet med tråden var att ta hem pannor och tråden kapades av någon annan som hade precis samma syfte. Det är vad jag kallar trådkapning.

Jag står för vad jag sa och om det är så att jag sårat dig @Guldbob så ber jag om ursäkt. Meningen var inte att såra någon, meningen var att framhålla det jag ansåg vara fel. Jag tycker fortfarande att det är fel, inget jag läst i denna tråd kan få mig att ändra ståndpunkt.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."