Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Vaskning

Startat av Patrik8311, 07 April, 2015, 20:35:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Patrik8311

Hur förbjudet är det att vaska i ett naturreservat?

GuldUgglan

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Patrik8311

Tack för svar. Hade för mig att jag läst det där inlägget. Tänkte inte på att använda
sökhjälpen.
Ska höra med kommunen som det gäller, se om det är bom stopp
eller om man kan få tillstånd.

Gruvfogden

Kommunen har inte så mycket med det att göra. Det är länsstyrelsen som har hand om det. Det är inte ens någon idé att ställa frågan till dom. Det är som att ringa till polisen och fråga om du kan få göra ett inbrott. Det finns inga undantag tyvärr. Istället kommer nog länsstyrelsen att bli ännu mer misstänksamma mot oss guldgrävare. Det är bättre att hålla sig ifrån de skyddade områdena.
Innte ens de stora gruvföretagen får tillstånd att göra sina undersökningar inom naturreservat.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Patrik8311

Då får det helt enkelt vara som det är. Får kolla lite runt om ist. Tack ska du ha! :)

Gruvfogden

No Problemo. Lycka till :)
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

maxibazze (Max)

Jag satt i lugnan ro och vaskade i ett vattendrag med isälvssediment, när en person gick förbi och kollade konstigt på mig, jag vinkade och sa hej men personen kollade surt rakt fram och gick vidare. visade sig att jag vaskade i naturreservat... något jag numera kollar i förväg :)
______ _          _          ______
|   ___   |         | |          |         \
|_____| |_____| |_____ |_____/

Patrik8311

Patrik8311

Citat från: maxibazze (Max) skrivet 08 April, 2015, 07:30:05
Jag satt i lugnan ro och vaskade i ett vattendrag med isälvssediment, när en person gick förbi och kollade konstigt på mig, jag vinkade och sa hej men personen kollade surt rakt fram och gick vidare. visade sig att jag vaskade i naturreservat... något jag numera kollar i förväg :)

Haha, både du och den personen tänkte nog "vilket konstigt folk det finns". :P
Jo, gäller att ta reda på det. Platsen som jag hade tänkt på ligger delvis på ett skjutfält.
Trodde inte det skulle vara ett reservat där. Vet att det var ett en bit därifrån men
att det sträckte sig så långt... :(

maxibazze (Max)

Du får väl hålla dig precis på koordinaten utanför naturreservatet ;)

Patrik8311

Får bli det. :)
Kanske kan gräva så att det rasar ur reservatet.... >:D  :P
Haha

maxibazze (Max)

Citat från: Patrik8311 skrivet 08 April, 2015, 21:45:19
Får bli det. :)
Kanske kan gräva så att det rasar ur reservatet.... >:D  :P
Haha

>:D >:D

Husbonden

Citat från: Patrik8311 skrivet 07 April, 2015, 20:35:40
Hur förbjudet är det att vaska i ett naturreservat?

Ring länsstyrelsen när det gäller naturreservat det gjorde jag och det va ok att vaska där om jag var försiktig. Kvinnan sa att det är alltid bäst att ringa och kolla platsen du skall vaska på för det gäller tydligen olika från plats till plats.
Naturskyddsområde däremot är jätte ajabaja .