Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Åhh fy fan vilken jävla helg det har varit varför inte bara vara normal

Startat av vaskaholic, 08 Februari, 2015, 17:36:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

GuldUgglan

Nu är nog min licens på ingående..
Ansökan inne 12 eller 13 augusti. Blev beviljad 24 sep. Så snart får jag skruva på ljuddämparen. (Stalon W110)
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 25 September, 2015, 07:53:38
Nu är nog min licens på ingående..
Ansökan inne 12 eller 13 augusti. Blev beviljad 24 sep. Så snart får jag skruva på ljuddämparen. (Stalon W110)
Vaskulerar tycker dock det var en jäkla handläggningstid uppe hos er.Ligger dämparen hos handlaren redan?
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Handlaren har dämparen. De får ligga ute med många vapen och dämpare reserverade innan de får betalt för dem. Dumt. Jag betalte dock i förskott för att det ska gå smidigare.

Eftersom alla som äger ett vapen antagligen blir beviljade en ljuddämparelicens så borde de ju skrota systemet med licens på dem tycker jag.
Borde ju snabba upp för övriga licenser.
Visa att du har licens på ett vapen där ljuddämparen passar direkt över disk hos handlaren borde ju räcka. Precis som för ammunition. Handlaren kan sedan meddela polisen att XX köpt en dämpare så den för in det i systemet. Har man köpt onödigt många dämpare så kanske polisen kan göra ett hembesök hos XX för att ifrågasätta vad den personen sysslar med...

På Stalondämparna är det den bakre delen där gängorna sitter som är den licenspliktiga delen. Jag kan köpa till hur många framdelar jag vill för att passa in dämparen till olika vapen och kalibrar.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

johanssonsan

Ren nyfikenhet - säljs denna typ av oljefilter dämpare i Sverige?

GuldUgglan

Oljefilter säljs ju överallt så det är ju inga problem att fixa en sådan.  Men lagligt att skruva på vapnet? Det vete tusan. Men som vanligt är det ju bara krångel för vanliga laglydiga Svensson medan buset ändå inte har några problem att fortsätta sin bana...

Som direkt svar på din fråga.. "adaptern" borde ju vara en licenspliktig del i Sverige, och jag har inte sett några sådana säljas här.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 25 September, 2015, 09:13:15
Oljefilter säljs ju överallt så det är ju inga problem att fixa en sådan.  Men lagligt att skruva på vapnet? Det vete tusan. Men som vanligt är det ju bara krångel för vanliga laglydiga Svensson medan buset ändå inte har några problem att fortsätta sin bana...

Som direkt svar på din fråga.. "adaptern" borde ju vara en licenspliktig del i Sverige, och jag har inte sett några sådana säljas här.
Adaptern är inte olaglig däremot att skruva på den och ett oljefilter = vapenbrott så har jag fått påtalat att det är men det kan lika gärna vara fel.
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Nu meddelade handlaren att dämparen är skickad med bussgods, så om jag har gudarna med mig och det är en snäll chaffis så får jag dämparen idag kl 22.20 om jag möter upp bussen som ankommer.
Jag åker ut på 2 veckors jakt i morgon bitti, så det skulle vara guld om jag får den  :D

Jag kan ju informera att en ljuddämpare blir guld för mig för jag har en sjukdom som heter akustiskt neurom (en tumör på balans/hörselnerven). Antagligen blir jag opererad till våren och kommer att tappa hörseln på ena örat helt. Då är det ju guld att försöka behålla hörseln så gott det går på det andra örat.  :) Operationen innebär att jag kommer att tappa balansnerven också så det blir att lära sig att gå på nytt igen.. blir rätt lång konvalescens..

Handlaren har verkligen visat på hög servicenivå och gjort vad de kunnat och mer därtill, för att jag ska hinna få dämparen till jakten.. Hade jag fått göra reklam så hade jag kunnat skriva vilken firma det är, men det är en av norrbottens största handlare som finns i Piteå. De skall ha många plus!!!! ;D

johanssonsan

Citat från: vaskaholic skrivet 25 September, 2015, 10:22:24
Citat från: GuldUgglan skrivet 25 September, 2015, 09:13:15

Adaptern är inte olaglig däremot att skruva på den och ett oljefilter = vapenbrott så har jag fått påtalat att det är men det kan lika gärna vara fel.

Kan tänka mig att du har fått den uppgiften från en vapenhandlare.   ;D

vaskaholic

Citat från: johanssonsan skrivet 25 September, 2015, 12:34:41
Kan tänka mig att du har fått den uppgiften från en vapenhandlare.   ;D
Ja det har jag men tror det är så faktiskt.
.
Skitvaskning på er.