Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Åhh fy fan vilken jävla helg det har varit varför inte bara vara normal

Startat av vaskaholic, 08 Februari, 2015, 17:36:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 29 Augusti, 2015, 09:17:50
Den är tyvärr 6-7 veckor...
Du blir nog säkert nöjd med Stalon.
De är som du själv skrev bättre än föregående versionen som redan den dämpade bra. Stalon är ju lätta också. Jag ska ha min till 30-06 och en kommande 308 win där jag kapar pipan så mycket som möjligt.  30-06 är inte bra i korta pipor.. Blir mycket mynningsflamma då.
Så lång tid här är det 1-3 veckor dom hade en begagnad hausken i en affär tyvärr med 14-1 och jag har 13-1 fasen vad fet den var 70 mm grov och 406 lång.
Skitvaskning på er.

fartfrank

Jag har en stalon whisper till min 30-06 fy fa...n va ja e nöjd., den ka ja rekommendera.

vaskaholic

Citat från: fartfrank skrivet 30 Augusti, 2015, 13:29:14
Jag har en stalon whisper till min 30-06 fy fa...n va ja e nöjd., den ka ja rekommendera.
Jag  har ju kollat på stalon W145 men sneglat lite på hausken med det bästa vore ju att få provskjuta med bägge men tror inte det är möjligt tyvärr.
Skitvaskning på er.

Bengan

vaskaholic

Skitvaskning på er.

vaskaholic

Lämnade in öppen licensansökan i fredags idag kom inköpspappret på posten jädrar vad snabba dom var :D
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Citat från: vaskaholic skrivet 02 September, 2015, 21:21:52
Lämnade in öppen licensansökan i fredags idag kom inköpspappret på posten jädrar vad snabba dom var :D

Du kan skatta dig lycklig.....
Jag har lämnat in ansökan den 13 aug. Älgjakten börjar nästa vecka. Jag hoppas hinna få licensen innan jakten är slut. (pågår 5 veckor.)
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 02 September, 2015, 21:49:44
Du kan skatta dig lycklig.....
Jag har lämnat in ansökan den 13 aug. Älgjakten börjar nästa vecka. Jag hoppas hinna få licensen innan jakten är slut. (pågår 5 veckor.)
Ja detta måste vara rekord i snabbhet hos dom i handläggningstid.
Så jag är glad som fasen men tycker samtidigt att det är konstigt att ni har så långa tider i norr.
Du kan inte låna en dämpare av nån då vad har du för gänga kaliber på bössan?
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Den dämpade mer än vad jag trodde och rekylen blev det ingenting kvar av.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 05 September, 2015, 19:42:10
Det där blev ju kanon bra!  :D
Jo den dämpade bättre än vad jag trodde faktiskt och rekylen försvann nästan helt.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Jädrars vad snabbt hon laddade om.Tur att finns räntefritt annars hade jag fått spara i minst ett år.
Iofs så är det bättre att betala kontant men detta kostade mig 295 :- mer än kontant.

Licensen tog en dag lämnade in ansökan i onsdags eftermiddag på fredagen låg den i brevlådan.
Skitvaskning på er.