Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Åhh fy fan vilken jävla helg det har varit varför inte bara vara normal

Startat av vaskaholic, 08 Februari, 2015, 17:36:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

vaskaholic

Nejdå anmäl sig själv på en tredagarskurs till jägarexamen väck lite liv i den där sovande grå klumpen som sitter i en boll på axlarna

Fredag 0900 började kursen sen går allt i en jävla ilfart informationen bara bankas in i huvudet som inte har plats för all information utan bara säger sluta nån gång det får inte plats och avslutades idag 1700 med skriftligt prov.

Men nu är det klart jag klarade provet till jägarexamen nu är det uppskjutning kvar.
Så nu sitter jag här och hinkar bira för att fira
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Skitvaskning på er.

vaskaholic

Nu har jag fortfarande inte fått tid av läraren för uppskjutning så jag får väl ringa och boka en egen.
Bössan blev bra efter lite arbete hos en duktig kille men det tog mig flera mån av sparande innan den kunde lämnas in för ca 3 veckor sedan.
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Citat från: lasse e skrivet 05 Maj, 2015, 20:20:00
Nu har jag fortfarande inte fått tid av läraren för uppskjutning så jag får väl ringa och boka en egen.
Bössan blev bra efter lite arbete hos en duktig kille men det tog mig flera mån av sparande innan den kunde lämnas in för ca 3 veckor sedan.
Tikka M65?
Eller Valmet / Tikka 412 / 512..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 05 Maj, 2015, 20:23:56
Tikka M65?
Nej gammal hederlig carl gustav 2000 6.5X55 en av dom sista svenskbyggda.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Gick och retade mig mer och mer på att vi inte fått övnings skjuta eller tid för uppskjutning så igår ringde jag upp provledaren han sa kl 14 imorgon ok det blir bra.
Efter ett tag tänkte jag att vad fan sysslar jag med har ju inte hållt i ett hagelgevär nån gång och än mindre skjutit med ett.Vaknade i morse var så jävla nervös att jag höll på att spy klockan gick och jag var på väg att avboka allt men tänkte sedan att vad fan din jäkla fegis ta dig dit och ta tjuren vid hornen vad kan hända mer än att man blir kuggad.Sagt och gjort tog mig dit och hagelprovet var lättare än vad jag trodde :D
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 08 Maj, 2015, 19:40:29
Bra jobbat,, grattis,, alla proven klara då?
Tack ja nu är allt klart ska bara skriva om bössan till jakt och det har jag råd med.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Jag väntar just nu på min licens till dämparen.
För mig blev det Stalon W110.
Testvinnare i flera tester mm..
Det finns inte en enda dämpare som är bäst på allt. Man får alltid kompromissa på nån punkt.
W110 bygger ju bara 11 cm på längden så det var bra. Den dämpar bra. Modellen är rätt ny men föregångaren whisper är ju bra. W145 dämpar något bättre men bygger 14,5 cm på längden.
Stalon verkar vara storsäljaren just nu så ja valde den. Skjuter man mycket på bana så finns det kanske bättre. Hausken har jag ingen erfarenhet av.. ASE utra har jag hört gott om. Sonic har jag hört dåligt om "prydnad". Har inte 100 koll på marknaden just nu.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 29 Augusti, 2015, 08:54:49
Jag väntar just nu på min licens till dämparen.
För mig blev det Stalon W110.
Testvinnare i flera tester mm..
Det finns inte en enda dämpare som är bäst på allt. Man får alltid kompromissa på nån punkt.
W110 bygger ju bara 11 cm på längden så det var bra. Den dämpar bra. Modellen är rätt ny men föregångaren whisper är ju bra. W145 dämpar något bättre men bygger 14,5 cm på längden.
Stalon verkar vara storsäljaren just nu så ja valde den. Skjuter man mycket på bana så finns det kanske bättre. Hausken har jag ingen erfarenhet av.. ASE utra har jag hört gott om. Sonic har jag hört dåligt om "prydnad". Har inte 100 koll på marknaden just nu.
Ase ultra dämpar dåligt hausken dämpar bland dom bäst men nu har stalon gjort något med sina så dom dämpar ännu bättre än tidigare så jag lämnade in en öppen licens eftersom jag har vm i velighet.. Jag vill ha en längre för att få bort mynningsflamman med bra om man ska skjuta vildsvin.

Edit ni kan inte ha så lång licensväntan där uppe eller.
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Den är tyvärr 6-7 veckor...
Du blir nog säkert nöjd med Stalon.
De är som du själv skrev bättre än föregående versionen som redan den dämpade bra. Stalon är ju lätta också. Jag ska ha min till 30-06 och en kommande 308 win där jag kapar pipan så mycket som möjligt.  30-06 är inte bra i korta pipor.. Blir mycket mynningsflamma då.