Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Highbanker klar

Startat av Hasse, 17 December, 2014, 11:06:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Hasse

Nu är highbankern klar och provad, med 400l Harnäsmaterial fungerade den utmärkt, ca 8g mickroguld.
Nästa körnig blir troligtvis i Finland under 2015.

Lucky Swede

Citat från: Hasse skrivet 17 December, 2014, 11:06:00
Nu är highbankern klar och provad, med 400l Harnäsmaterial fungerade den utmärkt, ca 8g mickroguld.
Fin Highbanker  :D
Med 8 gram guld på 400 liter så skulle jag övervintra där.

GuldUgglan

Fin Highbanker.. Det är alltid kul att testköra och se att grejerna fungerar och fångar guld..
Har du några specialgrejer i den.. den såg intressant ut.. med flera steg osv.. kan du inte berätta mer om den.

8 gram på 400 liter material.. det var väldigt mycket.. det borde ju vara en guldhalt på runt 11-12 g/ton (11-12 PPM)..
Det är en väldigt rik guldgruva det... så jag håller med LuckySwede.. stanna där.. i Finland hittar du knappast den mängden någonstans..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Häftigt,både rännan och fångsten.  :)
Stå på dig, annars gör nån annan det.

vaskaholic

Citat från: Hasse skrivet 17 December, 2014, 11:06:00
8 gram då hade jag vart överlycklig grattis.
Skitvaskning på er.

Colaburken

antingen har du glömt en 0 i antalet liter eller så borde du inmuta området eller så är det inte 8 gram guld. hoppas själv att det är 8 gram guld på 400l för då är det ett fantasktisk fynd

Gruvfogden

Citat från: Colaburken skrivet 18 December, 2014, 11:31:56
antingen har du glömt en 0 i antalet liter eller så borde du inmuta området eller så är det inte 8 gram guld. hoppas själv att det är 8 gram guld på 400l för då är det ett fantasktisk fynd

Det går inte att inmuta en redan beviljad bearbetningskoncession ;)
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Hasse

Hejsan .Jag talade om att jag hade hämtat matrial  Vid  Harnäsgruvan. Har varit där  3 gånger och hämtat.Och det har Givigt lika mycket varje gång.Matorna ihaghbankern är spaggeti mator. Sedan är det sträckmetall i alumminium anars är hagh bankern helt i rostfrit.Uppsamlings ränorna är 3,30 långa. Sen får jag Önska alla guldgrävare GOD JUL &GOTT NYTT ÅR   Hasse.

GuldUgglan

Citat från: Gruvfogden skrivet 18 December, 2014, 12:02:49

Det går inte att inmuta en redan beviljad bearbetningskoncession ;)

Aha.. gruvan "ägs" av Sotkamo Silver AB.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Colaburken

Citat från: Hasse skrivet 18 December, 2014, 14:50:30
Hejsan .Jag talade om att jag hade hämtat matrial  Vid  Harnäsgruvan. Har varit där  3 gånger och hämtat.Och det har Givigt lika mycket varje gång.Matorna ihaghbankern är spaggeti mator. Sedan är det sträckmetall i alumminium anars är hagh bankern helt i rostfrit.Uppsamlings ränorna är 3,30 långa. Sen får jag Önska alla guldgrävare GOD JUL &GOTT NYTT ÅR   Hasse.
ok missade det