Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Någon som vet vad detta fäste heter!!

Startat av Michael Hillbom / Skidmark, 05 November, 2014, 12:41:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Michael Hillbom / Skidmark

Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

johanssonsan

Berit O0

Skickat från min GT-I9070 via Tapatalk 2

Pappagoran

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

kebbe65

Kolla rörlås,rörhylsa eller rörkoppling, finns liknande på wiberger.se fast för runda rör.
Jag kanske inte alltid har rätt svar, men jag har många svar.

iller

nej nej, grejen är att de ska vara exakt likadana :)

newstream

Fråga DOC på GH så får du rätt namn direkt.
Spade, ett undervärderat redskap.

Ace112

På Harplinge Smides och Mekaniska hade vi kallat det för överfallsbeslag eller bara överfall, men det kan ju vara en lolkalföreteelse...
Många bäckar små...

Sluiceman Dan

finns detta fäste att köpa någonstans eller måste man tillverka egen?
Ge inte upp - Guldet finns därnere... Gräv djupare 😝
INSTAGRAM: dan_sluiceman_dan
Delägare i Skäggwood och Midnight Miners Prospecting 🤠⚒⛏

Gruvfogden

De finns att köpa på Swedol.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

BASSO

Tror att Gold hog modifierar köpta fästen så de går att ändra vinkel på benen. Vill minnas att han pratade/visade detta i någon film. Säg till om du springer på sådana, justerbara fästen någonstans.
Mvh Basso.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

Ace112

Citat från: BASSO skrivet 06 November, 2014, 09:16:42
Tror att Gold hog modifierar köpta fästen så de går att ändra vinkel på benen. Vill minnas att han pratade/visade detta i någon film. Säg till om du springer på sådana, justerbara fästen någonstans.
Mvh Basso.

På bilden ser det ut som om ena hålet är öppnat som en "halvmåne", då går det att ställa benet i vinkel. Det är ju rätt lätt att fixa till själv.
Många bäckar små...

Gruvfogden

De fästen jag såg på Swedol var precis likadana. Det är en fräst halvmåne så att man kan ställa vinkeln.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."