Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Konsten att lägga in en bild i Multimedia

Startat av Nugget, 01 September, 2014, 22:07:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Hej


Här kommen en liten beskrivning på hur man lägger in en bild i Multimedia.


1.  Klicka på "Multimedia" men välj inget av alternativen i droppmenyn.


2.  Klicka sedan på "Medlemmarnas Album" för att öppna er avdelning.
[mmg]664[/mmg]


3.  Nu är det så att du måste ha ett eget "Album" (eller Galleri som det heter) för att ha dina bilder i.
Har du redan ett Album så skrollar du ner och letar upp ditt Album och öppnar det.
Har du inget Album så skapar du ett genom att klicka till höger i menyn där det står "Skapa Mitt Galleri"
[mmg]653[/mmg]


4.  Nu kan du på nästan samma ställe klicka "Lägg till Bild" (men bara om du är inne i din egna mapp)
[mmg]663[/mmg]


5.  När väl bilden är uppladdad så kan du redigera den med en hel massa olika effekter genom att klicka på "Redigera Foto"
[mmg]666[/mmg]


Ett tips för att navigera upp till Albumet igen efter att man tittat på en bild är att klicka på denna navigering som finns strax under översta menyn.
[mmg]640[/mmg]

Vill man sedan lägga in en av bilderna i en text så ska du kopiera denna adressen och klistra in på rätt ställe i din text.
[mmg]665[/mmg]


Hoppas detta löser era frågor ang Multimedia
/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

BASSO

Tack Nugget för en lättförstålig guide. Till och med jag fattade :o (tror jag).
Mvh Basso.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

HANNU

Varför har inte jag knappen ¨Skapa mitt galleri¨.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

iller

Det var bättre förr.. *grumpy motvars iller* ;D

Nugget

Citat från: HANNU skrivet 02 September, 2014, 18:08:57
Varför har inte jag knappen ¨Skapa mitt galleri¨.


Tack @HANNU för bilden, det förklarar varför du inte kan skapa din egna mapp.


Är det fler där ute som inte ser den menyn som jag har på mina bilder eller har andra problem så säg till så ska jag jobba på det.




/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Nugget

Citat från: iller skrivet 02 September, 2014, 20:10:08
Det var bättre förr.. *grumpy motvars iller* ;D


Tack @iller , jag hade provat ut den och då funkade det innan jag la in den på forumet.
Men nu jobbar vi (jag och programmeraren) på att få det bra så att det blir en tillgång för oss alla.


/Danne
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

johanssonsan

Citat från: Nugget skrivet 02 September, 2014, 21:44:40
Citat från: iller skrivet 02 September, 2014, 20:10:08
Det var bättre förr.. *grumpy motvars iller* ;D


Tack @iller , jag hade provat ut den och då funkade det innan jag la in den på forumet.
Men nu jobbar vi (jag och programmeraren) på att få det bra så att det blir en tillgång för oss alla.


/Danne

Hoppas nu att ni lägger er på en nivå så att även en iller får till det.

iller

Citat från: johanssonsan skrivet 02 September, 2014, 22:03:16
Citat från: Nugget skrivet 02 September, 2014, 21:44:40
Citat från: iller skrivet 02 September, 2014, 20:10:08
Det var bättre förr.. *grumpy motvars iller* ;D


Tack @iller , jag hade provat ut den och då funkade det innan jag la in den på forumet.
Men nu jobbar vi (jag och programmeraren) på att få det bra så att det blir en tillgång för oss alla.


/Danne

Hoppas nu att ni lägger er på en nivå så att även en iller får till det.

Kan ju säga att det tog mig ca 10 minuter innan jag fattade hur man la in en bild :P Nuggets tutorial var bra så nu vet alla :D

lars_hed

Citat från: Nugget skrivet 02 September, 2014, 21:24:51
Citat från: HANNU skrivet 02 September, 2014, 18:08:57
Varför har inte jag knappen ¨Skapa mitt galleri¨.


Tack @HANNU för bilden, det förklarar varför du inte kan skapa din egna mapp.


Är det fler där ute som inte ser den menyn som jag har på mina bilder eller har andra problem så säg till så ska jag jobba på det.




/Nugget

Jag har samma fel som @HANNU  finns ingen skapa knapp och jag använder Google chrome.

Sluiceman Dan

Samma här.
Kan inte skapa ett eget album.  :-\

/Fixxen
Ge inte upp - Guldet finns därnere... Gräv djupare 😝
INSTAGRAM: dan_sluiceman_dan
Delägare i Skäggwood och Midnight Miners Prospecting 🤠⚒⛏

Guldbob

Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Nugget

Finns den lilla blå menyn i bakgrunden?


se bilden!
[mmg]653[/mmg]
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

newstream

Citat från: Nugget skrivet 13 September, 2014, 21:05:33
Finns den lilla blå menyn i bakgrunden?


se bilden!
[mmg]653[/mmg]

Den knappen har inte jag heller.
Spade, ett undervärderat redskap.

Powered by SMFPacks Ads Manager Mod