Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

HB

Startat av Blixten, 15 Juni, 2014, 20:52:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Citat från: Blixten skrivet 24 Juni, 2014, 05:10:55
Nu är beställningen laggd!:) är bara streckmetallen kvar. Men det fixar kanske Hannu. Sen så borde hbn stå klar och redo för att äta jord!

Jag tror Hannu är i Finland några veckor....
Men försök att få tag på honom så kan han ge bättre tider på leverans.

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Blixten

Ok. Nej då får det bli imab istället! Vill ut med maskinen i terrängen nu!! >:D
Gräv gräv och åter gräv

Flake Arne

Dax för lite bilder... ;D

Blixten

Tyvärr kan jag inte ladda upp bilderna! Om jag inte kör ingång datorn förstås..Men det orkar jag inte idag! Har däremot laddat upp bilder på Facebook!:)
Gräv gräv och åter gräv

Bothner(Kenneth)

Här kommer lite bilder på mitt projekt. Tyvärr sunkig kamera. Riktiga är på verkstad. Det jag fått ändra för funktionen visade sig vara sämre än i mitt huvud, är: Beninfästningen med rörklammer var för ranglig. Fick ta dubbla. Den undre rännans "vinkel" för att höja upp boilerboxen var för låg. 15cm är för lite då det ska borras hål både i den plåten och i boilerboxen. Då tappar man 2 x 2,5cm för borrhålen kan ju inte vara i absoluta botten av boilerboxen eller i ytterdelen av vinkeln. Kvar blir då bara 10cm av förhöjningen. Då kan man lika gärna fästa boxen i rännan längst ut i hörnen. Nu blir det en bonnvariant med extra mellanlägg för att vinna höjd, men skulle föredra att vinkeln skärs av och ersätts av en som är kanske 25cm hög. Då hamnar boxen 25-2x2,5cm upp från rännans kant, = 20cm = bättre fall för stenar ur grizzlyn. Komentera gärna. Fäster förresten rören runt boxen med buntband. Tänkte spikband, men det blir stabilt ändå. Ska pressa ut spraymunstyckena så de ligger mot boxens ytterkant.

barasvartsand

Kreativ söndagkväll här i en skånsk källare. Liten ränna att kunna ha med sig 15x60cm enkel sedan blev det en extra om man vill förlänga den. Lite lås och fästen kvar innan man kan prova den.

Flake Arne

BaraSvartsand, mycket snygg bockning på tratten. Kan du posta en close up ?

Bothner, seriöst bygge !

Här kommer mitt källarbygge.
Kombinerat spöfodral, prospecteringsränna...specialmåtten 16,3 mm x 790 mm passar perfekt i ryggan  ;D

Flake Arne

Är du så trött efter bygget att du inte orkar ladda upp bilder ?
Då får jag rycka in  :D

Blixten

Nja men datorn skulle nog må bra av en formatering!:) den är så Satans seg nu!:(
Gräv gräv och åter gräv

Ace112

Full innovationspoäng på kryckorna!
Många bäckar små...

Blixten

Försökte fixa kryckor på eldoradon med. Men kanten var alldeles för liten:( så den får gå fritt istället. Får väll lägga nån sten under som stöd istället
Gräv gräv och åter gräv

Bothner(Kenneth)

Citat från: Blixten skrivet 30 Juni, 2014, 11:21:25
Försökte fixa kryckor på eldoradon med. Men kanten var alldeles för liten:( så den får gå fritt istället. Får väll lägga nån sten under som stöd istället
Exakt vad jag kommit fram till! Tänkte ha eldoradon efter hb-rännan. Sten under slutet och kanske Silvertejp att hänga den i. Plasten verkar vara lite för svag för att fästa ben i som vrider och har sig.

Pappagoran

Citat från: Blixten skrivet 30 Juni, 2014, 11:21:25

Tror eldoradon kan klara sig bra utan stöd då det inte blir någon direkt tyngd. Däremot tycker jag att lutningen på gallret verkar lite för brant. Ser framför mig mycket sten rinna rakt igen utan att hinna bli "tvättade". Kanske det är bilden som lurar mig.

Men det kommer du att notera i "tailingen" ganska fort. Är lutningen på gallret justerbart? Jag har väldig låg lutning på gruslådan till min trommel. Precis på gränsen att materialet ska ligga kvar. Då hinner det få god tid på sig och mycket vatten. Nästa spadtag jag kastar i sätter det föregående i rörelse.

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.