Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Sikt

Startat av HANNU, 28 April, 2014, 18:34:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Malle

Tycker också att mesh är lika dumt som tum, foot, pound, gallon osv.
Det metriska systemet är ju både lättare och mer logiskt...är väl därför amerikanerna håller fast vid sitt hehe!

GuldUgglan

Citat från: Malle skrivet 23 Maj, 2015, 09:47:03
Tycker också att mesh är lika dumt som tum, foot, pound, gallon osv.
Det metriska systemet är ju både lättare och mer logiskt...är väl därför amerikanerna håller fast vid sitt hehe!

Jaa fast "antal maskor/cm" hade ju  varit lika dåligt.. Eftersom det inget säger hur stora hålen är.. Allt beror ju på trådtjocklek. Därför det är ett dåligt mått. Nääää jag står fast vid mm.....  8)
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Citat från: GuldUgglan skrivet 23 Maj, 2015, 09:53:19
Citat från: Malle skrivet 23 Maj, 2015, 09:47:03
Tycker också att mesh är lika dumt som tum, foot, pound, gallon osv.
Det metriska systemet är ju både lättare och mer logiskt...är väl därför amerikanerna håller fast vid sitt hehe!

Jaa fast "antal maskor/cm" hade ju  varit lika dåligt.. Eftersom det inget säger hur stora hålen är.. Allt beror ju på trådtjocklek. Därför det är ett dåligt mått. Nääää jag står fast vid mm.....  8)
Studera lite bättre på tabellen. Det står maskstorleken och trådtsjockleken
Stå på dig, annars gör nån annan det.

GuldUgglan

Citat från: HANNU skrivet 23 Maj, 2015, 10:27:20
Citat från: GuldUgglan skrivet 23 Maj, 2015, 09:53:19
Citat från: Malle skrivet 23 Maj, 2015, 09:47:03
Tycker också att mesh är lika dumt som tum, foot, pound, gallon osv.
Det metriska systemet är ju både lättare och mer logiskt...är väl därför amerikanerna håller fast vid sitt hehe!

Jaa fast "antal maskor/cm" hade ju  varit lika dåligt.. Eftersom det inget säger hur stora hålen är.. Allt beror ju på trådtjocklek. Därför det är ett dåligt mått. Nääää jag står fast vid mm.....  8)
Studera lite bättre på tabellen. Det står maskstorleken och trådtsjockleken


Ja men titta t.ex på mesh 10 i tabellen.. Det är både 0,5 och 0,6 mm beroende på trådtjocklek.. Mesh säger ju inget hur stort hålet är egentligen därför jag menar det är ett idiotiskt mått i det här sammanhanget. Ändå används det världen över. Bättre att ange hur stort hål det är i nätet tycker jag.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

iller

Citat från: GuldUgglan skrivet 23 Maj, 2015, 11:09:19
Citat från: HANNU skrivet 23 Maj, 2015, 10:27:20
Citat från: GuldUgglan skrivet 23 Maj, 2015, 09:53:19
Citat från: Malle skrivet 23 Maj, 2015, 09:47:03
Tycker också att mesh är lika dumt som tum, foot, pound, gallon osv.
Det metriska systemet är ju både lättare och mer logiskt...är väl därför amerikanerna håller fast vid sitt hehe!

Jaa fast "antal maskor/cm" hade ju  varit lika dåligt.. Eftersom det inget säger hur stora hålen är.. Allt beror ju på trådtjocklek. Därför det är ett dåligt mått. Nääää jag står fast vid mm.....  8)
Studera lite bättre på tabellen. Det står maskstorleken och trådtsjockleken


Ja men titta t.ex på mesh 10 i tabellen.. Det är både 0,5 och 0,6 mm beroende på trådtjocklek.. Mesh säger ju inget hur stort hålet är egentligen därför jag menar det är ett idiotiskt mått i det här sammanhanget. Ändå används det världen över. Bättre att ange hur stort hål det är i nätet tycker jag.

Mesh 10 = 2mm stora hål.

GuldUgglan

Citat från: iller skrivet 23 Maj, 2015, 11:48:48
Citat från: GuldUgglan skrivet 23 Maj, 2015, 11:09:19
Citat från: HANNU skrivet 23 Maj, 2015, 10:27:20
Citat från: GuldUgglan skrivet 23 Maj, 2015, 09:53:19
Citat från: Malle skrivet 23 Maj, 2015, 09:47:03
Tycker också att mesh är lika dumt som tum, foot, pound, gallon osv.
Det metriska systemet är ju både lättare och mer logiskt...är väl därför amerikanerna håller fast vid sitt hehe!

Jaa fast "antal maskor/cm" hade ju  varit lika dåligt.. Eftersom det inget säger hur stora hålen är.. Allt beror ju på trådtjocklek. Därför det är ett dåligt mått. Nääää jag står fast vid mm.....  8)
Studera lite bättre på tabellen. Det står maskstorleken och trådtsjockleken


Ja men titta t.ex på mesh 10 i tabellen.. Det är både 0,5 och 0,6 mm beroende på trådtjocklek.. Mesh säger ju inget hur stort hålet är egentligen därför jag menar det är ett idiotiskt mått i det här sammanhanget. Ändå används det världen över. Bättre att ange hur stort hål det är i nätet tycker jag.

Mesh 10 = 2mm stora hål.

Jag råkade skriva trådtjockleken.. Mesh 10 i tabellen är 1,9 eller 2 mm hål beroende på om det är 0,5 eller 0,6 mm trådtjocklek.. Hur stora hål är mesh 10 om man har 1 mm trådtjocklek??
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Powered by SMFPacks Ads Manager Mod