Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Pyrit?

Startat av rkubar, 02 Februari, 2014, 16:41:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

rkubar

Hmm, hur lägger man in bilder från albumet? Har börjat putsa upp den stora biten. Har testat alla huskurer med citronsyra, bakpulver, tandkräm, voodoo samt autosol. Autosol verkar funka bäst med tennisarm som följd. Bild på framstegen finnes i albumet.

iller

Citat från: rkubar skrivet 03 Februari, 2014, 21:00:33
Hmm, hur lägger man in bilder från albumet? Har börjat putsa upp den stora biten. Har testat alla huskurer med citronsyra, bakpulver, tandkräm, voodoo samt autosol. Autosol verkar funka bäst med tennisarm som följd. Bild på framstegen finnes i albumet.

lägg bilden i media, klicka sen på varje bild och klicka på details, scrolla ner och kopiera "BBC inbäddningskod" och klistra in i din post.

[mmg]502[/mmg]

*** Admin Justerade bildadressen ***

Misstänker att det var den bilden? :D

rkubar

Tack! Då vet jag hur man gör.
Åkte tillbaka idag där jag hittade bitarna för att se om det fanns något mer intressant där. Jag kan nog konstatera att det var inget "random" fynd av pyrit :)

[mmg]503[/mmg]

*** Admin Justerade bildadressen ***

Har ingen våg, men den stora bumlingen väger nog 10+ kilo. Kattskiten som ligger direkt under den stora är den som jag hittat tidigare. Nu är bara frågan vad man gör med dem när man släpat hem skiten! Dekorera rabatterna kanske? :)

BASSO

Jag tror att det försurar jorden om du lägger de i rabatten. Vet inte om det är möjligt, men jag tror att man kan göra järn av pyrit. Det hade varit coolt att göra ett eget knivblad. Mvh basso.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

Eucitzen

Krossa och vaska, vem vet, kan ju finnas annat i det?
Skyddsglasögon är ett måste!

Göra järn av pyrit funkar inte så bra, för mycket svavel. (om inte minnet sviker gör svavel järnet sprött)
Då funkar myrmalm bättre. ;)
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Goldprspektor

Om du har mycket ogräs i rabatten eller inget som du vill skall leva, så är det bra att dekorera. Annars lägg dom någon annan stans. Glöm inte att det blir rostiga fläckar där de ligger.

Som sagt mal dem, och vaska dem. Kan finnas guld.

Järn blir sprött av svavel så, inget att rekomendera.

Till järn så gå för myrmalmen, (limonit)som egentligen är hydrerad järnoxid.

Men mall och vaska fint! och kolla i mikroskop efter guldkornen.