Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

HJÄÄÄÄLP! Jag har en fru (för mycket)

Startat av Pappagoran, 15 Januari, 2014, 18:28:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Av rubriken kanske någon tror att jag är bigamist men så är inte fallet. Jag har bara en fru men denna enda fru har börjat prata om att vi ska åka någonstans.
Då jag är ganska klar i tanken (ibland) frågar jag vad hon har tänkt sig. Hon säger att Mallorca eller Pippi öarna i slutet på april skulle vara fint.  Nej det går inte säger jag för 1 Maj ska jag till Ädelfors!

Men då kanske vi kan åka i juni? Nää vet inte om det går säger jag för då har jag planer på Norge. Lugnt och fint säger hon OK! Då får vi göra något i juli. Nej juli är uteslutet svarar jag för då ska jag till Finland!

Här börjar draken (förlåt frun) att tappa tålamodet. Med lite höjd stämma frågar hon: Ska vi inte göra något tillsammans? Jo, absolut kan vi det om du vill, det är ju bara att följa med mig säger jag. Där kändes det lite som att vi kanske...  men nej! Det föll direkt när hon frågade var vi skulle bo. Och när jag talade om hur fint vi kunde ha det i skogen under en presenning mellan två träd, med flugor, mygg och myror och helt utan mobiltäckning eller tillgång till datorer fick jag frågan "Är du dum på riktigt nu?"

Fortsättning (kanske) följer.

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Bothner(Kenneth)

Dejamm

Stackars frun. Men Mars då =) . Kanske ni kan hinna med alla ställen på ett par veckor så är hon glad och du kan vaska i fred efter det.

Pappagoran

Citat från: Dejamm skrivet 15 Januari, 2014, 18:53:31
Stackars frun. Men Mars då =) . Kanske ni kan hinna med alla ställen på ett par veckor så är hon glad och du kan vaska i fred efter det.

Skulle du kunna tänka dig pappagoran med spade, hink, sikt och vaskpanna i en cementerad pool?

tazze

hahahaha tror inte det hade funkat göran!
hellre helbränd än solbränd!

ultralasse (Lars Langö )

Jag fick med min till Ädelfors 1 gång! det behöver jag inte fråga fler gånger om hon ska med ... 8) 8)

Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

Pappagoran

Citat från: ultralasse skrivet 15 Januari, 2014, 20:36:38
Jag fick med min till Ädelfors 1 gång! det behöver jag inte fråga fler gånger om hon ska med ... 8) 8)

Men hon höll masken ganska bra du Lasse! Även om henns blickar ibland sa "vad håller idioterna på med"

evabenke

Jo, man inser så privilegierad man är, när man läser sådant här :)
/benke
Den som gräver får se.

johanssonsan

Gnyr hon mycket till så kanske du kan lätta upp stämningen med upgrading till vindskydd å brasa

Blixten

Gräv gräv och åter gräv

tedher

säg att utomlands (varmare länder) åker man till på vintern och på sommarn njuter man av sin egen natur!:)
i dig gold

Dejamm

Citat från: Pappagoran skrivet 15 Januari, 2014, 19:53:10
Citat från: Dejamm skrivet 15 Januari, 2014, 18:53:31

Skulle du kunna tänka dig pappagoran med spade, hink, sikt och vaskpanna i en cementerad pool?

Nje det är nog inte troligt att det skulle funka för herrn =)

Men tänk så glad frun blir. Fast det är klart sitter du i poolen med sikt och panna så kanske nån kommer och hämtar dig....

BASSO

Australien då, du får "ditt" och hon får "sitt" på samma resa >:D
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...