Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Bara det jag själv är intresserad av!

Startat av Pappagoran, 27 december, 2013, 19:47:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Kanske inte så intressant men jag snappar upp lite här och där och sen blir det inte alltid det bästa! Men mellan mina döva stunder hör jag alltid något.


........................................................................................

Ja precis så sa frugan idag!  Då jag jobbat med bl. a media och annonser ett flertal år tänkte jag att detta kanske skulle hjälpa mig lite (se bild)




Då jag kände att jag hela tiden blir avbruten av andra familjemedlemmars önskemål, D V S, att JAG ska göra det dom själva inte vill göra men ändå vill ha! Ibland blir man lite trött på det och min idé var en stor fet lapp!

Det visade sig väldigt snart att detta (i mitt tycke) genialiska drag var helt utan värde. Jag bad min dotter ta bilden och det gjorde hon gärna. Sen frågar hon vad står det på lappen? Nu är det så att hon är 18 år gammal och läskunnig med bra betyg i Svenska.

Därefter kommer frugan och frågar om jag kan laga middag idag OCKSÅ?  Jag pekar då lite demonstrativt på lappen och frågar om hon tappat läsförmågan vilket ger följande svar: " Nääädå, men jag läser bara det jag är intresserad av" Ja det var ju klara besked.

Nu vet jag inte om dottern stod och hörde detta men 30 sekunder senare kommer hon in och frågar: "Vad blir det för mat"!

Jag vet att vissa i familjen skulle behöva en större utmaning.  Men skulle jag våga skicka ut dom i skogen där mobiltelefoni inte fungerar, där tak över huvudet består av en pressning, marken av rötter och sten, myror och andra krypande saker och maten i bästa fall består av ICA Basic grillkorv och ett par burkar vita bönor. Och regnar det inte kanske det kan serveras varmt!

Nej. jag tror inte jag skulle våga det då man idag kan bli åtalad för att ha åsamkat någon en traumatisk upplevelse och för dom skulle nog "traumatiskt" bara vara förnamnet och på gränsen till mental misshandel!

När vår, ljus och lite värme återkommer försvinner jag ut i markerna med mina bönor och presenningar i en fortsatt jakt på den gula metallen.  Är det någon som är förvånad?
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Dejamm

Kul idé , synd att den inte funkade så bra. Men jag antar att till våren kan du ju alltid glömma att ladda mobilen eller laddaren och då blir det 100% fokus på ditt intresse...

wolfman59

Skönt att höra att fler än jag lever med detta problem , men det är bara att bita ihop och vänta på våren.