Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Sill mm

Startat av Michael Hillbom / Skidmark, 23 December, 2013, 22:47:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Michael Hillbom / Skidmark

Jag är galen i sill

jag har lagt in

Lök sill
Vitlöks sill
Tomat och mynta sill
Peppar sill
Chili och vitlöks sill
Ansjovis och lök sill
Fransk lök sill
mm mm har nog 13 sorter denna jul

/ god jul och hade de gött från mig

Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

Fan nu måste jag lägga in mera sill det är slut i kylen, Har fortfarande två st flaskor skåne och en Op' Andersson som det börjar bli skinn på!

Infaustus

Hmm blir inte ansjovis och lök sill sill med sill? :D

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Go big or go home.

Citat från: Infaustus skrivet 03 Januari, 2014, 18:05:32
Hmm blir inte ansjovis och lök sill sill med sill? :D

Jaja en liten fel skrivning, inte så lätt efter 1 kvarting jäger och ett par nubbar med skåne :D

Infaustus

Ja nått att skölja ner fisken med måste man ha,synd att man måste dricka sånna mängder för att kunna få ner den där skämda sillen vissa trugar med på hösten. ...

Go big or go home.

Citat från: Infaustus skrivet 03 Januari, 2014, 18:12:19
Ja nått att skölja ner fisken med måste man ha,synd att man måste dricka sånna mängder för att kunna få ner den där skämda sillen vissa trugar med på hösten. ...

Du menar SURSTRÖMMING.. den äter jag direkt ur burk och tar en jävel ur flaskan :D

och enligt mina papper så e jag halv tysk/ungrare då jag e adopterad, inget jag märker av.. :D

Infaustus

Ja vissa har sagt att jag ochså har gjort det,äta halsa äta osv men det har iaf inte jag nå minne av,vet bara att när betesfisken börjar lukta så så vill inte ens kräftorna ha den....men man gör ju mycket dumt när man är full :D

Go big or go home.

Glimmer

Hej alla!
Vill bara tipsa om att man kan lägga in sill i wiskey, då kan man äta o dricka samtidigt :D (om man nu gillar det!)

Glimmer

Pappagoran

Kul ämne, min egen inlagda sill till julen är UPPÄTEN! Någon tyckte visst om den (JAG) Lever i en familj där
det ska vara mycket grönt m m och fram för allt inget som kan leva under vatten.
Själv älskar jag att äta sånt som jag vet har kunnat röra på sig!

Älskar fisk i alla former men jag föredrar dock en glad mört framför en sur stömming!

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Citat från: Pappagoran skrivet 03 Januari, 2014, 19:43:18
Kul ämne, min egen inlagda sill till julen är UPPÄTEN! Någon tyckte visst om den (JAG) Lever i en familj där
det ska vara mycket grönt m m och fram för allt inget som kan leva under vatten.
Själv älskar jag att äta sånt som jag vet har kunnat röra på sig!

Älskar fisk i alla former men jag föredrar dock en glad mört framför en sur stömming!

Jag har har nog ätit all fisk som går, rökt brax,(mört) ål på både längden/brädden ! men min favvo om man få ha en är iaf röding/regnbåge .. lutfisk äter jag inte då det bara smakar kryddpeppar!

BASSO

Om du har vägarna förbi göteborg på sommarhalvåret kan jag rekomendera sjömagasinets sillbuffen till lunch. Mannerströms "egna" sillrecept och en kall pilsner på bryggan är mumma för både kropp och själ.
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...