Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Tack Tomten!

Startat av Pappagoran, 23 December, 2013, 19:16:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Tack Tomten!

Jo! jag säger "Tack Tomten och då menar jag dig din röde vitskäggige djävel" (sagt med ett litet stänk av bitterhet och ironi) I år kom din julklapp några dagar innan Jul som den alltid har gjort. Förr om åren var det för att ge mig julklappar såsom sluträkningar på elförbrukning, vattenförbrukning, restskatt och allt annat du kunde hitta på för att döda julen mig och hindra mig från att ge mina kära det jag ville ge dom.

I år då du insåg att en sådan julklapp inte ens skulle noteras av mig då du redan gjort allt du kan i det avseende var det tydligen dags för ett nytt drag ifrån din sida. Du är en elak djävel du! Vet du det?

Ge mig ett paket med 6 mini baguetter så sega att kraft behövs för att dela 5 av dom emedan den sista var enbart luft. Jag kan glädja dig med att det fungerade. Jag skar mig ända ner och in i senan samt kapade nerverna. Tack för den!

Och vad har du emot min son? Vad har han gjort dig? Få honom att komman in 10 sekunder efter och se mig gå i golvet av smärtchocken som denna julklapp gav mig. Det är så nära att ambulans blir tillkallad då han tror jag har fått en infarkt innan jag kan tala om att det är bara ett finger och att det fixar jag själv! Nu vet ju både grabben och även resten av familjen hur jag är så det blev ingen resa till någon handkirurg! Sug på den du! 

Och till din förtret kan jag tala om att (dock lite omplåstrad och långsammare) jag idag fixat skinkan. gjort köttbullarna, lagt in sillen med mer, med mera! Tror att du Röde Satan har missbedömt mig lite!

Men jag ska inte bara ösa skit över dig utan också säga tack då jag inte behövt diska på 4 dagar nu! Och kommer att kunna klämma fingret var som helts utan att notera det.

Ser med spänning fram emot nästa Jul bara för att se vad du har i bagaget åt mig då!

Ps,
Fast egentligen önskar jag att du lät mig och min familj vara ifred, vi klarar oss väldigt bra (om inte bättre) utan din hjälp!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

evabenke

Citat från: Pappagoran skrivet 23 December, 2013, 19:16:57
Tack Tomten!
Massa text..

Inte roligt PG... Vi lider med dig :'(
Livet är som en chokladask . . . du vet aldrig vad du får.
- ur filmen Forrest Gump -
Den som gräver får se.