Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Guldwiki

Startat av Diego, 28 Januari, 2009, 14:12:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Diego

Jag tycker att det saknas någon form av index på guldwikin med de vanligaste sakerna (inmutning, utmål, bergsstaten, vaskning...).

Eucitzen

Jo det kan vara svårt att navigera där..
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Björn

Kan ni ge ett exempel på någon wiki(media) som har uppfyllt detta önskemål?

Själv brukar jag klicka på Specialsidor > Alla sidor för att hitta det jag själv skrivit  :|

Eucitzen

Jag brukar inte vara ute på så många wiki's så jag vet inte. :|
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Diego

Ett bra exempel är http://www.pyroguide.com där man kan klicka på t ex "Tutorials" i vänstermenyn och då se en sammanställning...

Björn

Hej Diego.
Ok, då måste man lägga till i slutet på varje sida typ [[Kategori:Översikt]], eller vad man nu vill ha för namn.

Skillnaden mot "alla sidor" blir ju mest att grupperingen sker med en stor bokstav, precis som i alla katergorier. Detta innebär även bättre bevakning av nya/ändrade sidor. Dessutom måste jag, eller annan, läsa manualer igen hur vänstra listan skall redigeras, men det löser sig. Jag har varit borta från detta långt över ett halvår. Teflonminne...

Björn

Nu har jag lagt dit 'Kategorier' i vänsterlistan.
Om jag får lite hjälp att redigera alla sidor och lägga till [[Kategori:Översikt]] i slutet så lägger jag gärna till en sådan översikt/Tutorial som du föreslog på länken här. Skall det vara ett annat namn så skriv vad.

Däremot har jag inte kommit underfund med hur jag skall få till engelsk text för som som vill ha det men det blir en senare fråga. Mest en utseendefråga, allt är ju på svenska för övrigt.

Diego

Toppen! Blir mkt enklare att navigera där nu... Jag ska dra mitt strå till stacken och göra vad jag kan för att få lite ordning och innehåll bland alla kategorier osv. Tror inte det behövs en egen "tutorial" sida dvs länk till en specifik kategori... Bara det är nog ordning i "huvudkategorin" så hittar nog de flesta vad de söker.

Björn

Okay, jag köper det på stört  :)