Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Vinter bygge

Startat av HANNU, 02 December, 2013, 17:02:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Nu verkar det vara nästan dött på forumet. Därför vill jag att folk skulle avslöja vilka byggen man har på gång eller tänker bygga under vintern. Själv håller jag på att samla material till en trommel med rostfri trumma och aluminium stativ. Trumman kommer att snörra med kraft av vatten.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Dejamm

Det låter ju hel coolt. Miljövänligt också samt att du kan göra till bäcken torkar ut. Du kan väl lägga upp lite bilder när du kommit igång. =)

HANNU

Citat från: Dejamm skrivet 02 December, 2013, 17:06:10
Det låter ju hel coolt. Miljövänligt också samt att du kan göra till bäcken torkar ut. Du kan väl lägga upp lite bilder när du kommit igång. =)
Det var en annan här som höll oss på halstern och släpte bilder lite då och då. Tänker kopiera formatet. Kan avslöja att jag redan har konstruerat och byggt ¨drivmotorn¨ men den bilden sparar jag en stund, tills jag har testkört detta.

Dejamm

Ja det är helt ok för mig. Du kan väl köra som en Julkalender  ;)

HANNU

Citat från: Dejamm skrivet 02 December, 2013, 17:17:37
Ja det är helt ok för mig. Du kan väl köra som en Julkalender  ;)
He he. Synd att julen är så nära, jag hinner inte med, annars ..

Hanz0n

Funder själv på något i stil med en Vädurs pump....  den "puttar" upp vatten med hjälp av "vattentryck" från bäcken..

Infaustus

Finns ju även sling pumpen som transporterar med hjälp av vatten kraft och luft,naktdelen med den är att vattnet inte kommer i en jämn stråle man måste sammla det och tappa av  från uppsamlings kärlet.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Go big or go home.

Sudde(Stefan)

mitt vinterbygge :)
HB:n ska monteras på ngt sätt sen bara..haft för mkt arbete som stört min fritid nu bara:)

Sent from my iPad using Tapatalk
Framåt framåt och.....ner.

Sudde(Stefan)

Byggde ihop den i köket, sen blev  jag singel................ 8)

Sudde(Stefan)

Eller så var det när jag vaska i diskhon....
Eller så var det när jag satt på muggen med en hink o panna lutandes in i duschen.....

Hörde bara ett "härregud"... Och ytterdörren slog igen...... :P

HANNU

Citat från: Sudde skrivet 03 December, 2013, 16:21:32
mitt vinterbygge :)
HB:n ska monteras på ngt sätt sen bara..haft för mkt arbete som stört min fritid nu bara:)

Sent from my iPad using Tapatalk
Härligt Sude.Du törs ta rännan in till vardagsrummet. Själv törs ja knappt nämna ordet guld hemma längre.

HANNU

Citat från: Sudde skrivet 03 December, 2013, 17:33:37
Eller så var det när jag vaska i diskhon....
Eller så var det när jag satt på muggen med en hink o panna lutandes in i duschen.....

Hörde bara ett "härregud"... Och ytterdörren slog igen...... :P
Men nu kan du vaska i fred. Är inte lika modig som du.

Dejamm

Wow vad lång den är . Är den lätt att bära med sig? Kanske det är en Ädelfors ränna och inte för prospektering.

Kan tro att det suger efter att få testa den om du inte gjort det.