Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Borax Gbod å övriga tankar

Startat av borax, 22 Oktober, 2013, 12:45:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

borax

Ja det finns en variant som är för vinkelslip har jag sett på youtube

Aquatek69

Scandredge.se
Material in motion

johanssonsan

Citat från: GuldUgglan skrivet 22 April, 2015, 16:05:13
Citat från: borax skrivet 22 April, 2015, 16:00:18
Den är USA tillverkad jag har haft den ståendes i ett år ungefär och den var väldigt effektiv märkte jag idag det tar inte lång stund att krossa en hink. :D
Härligt.. jag skulle också behöva krossa en hel del. Fast jag behöver nog en mer mobil variant.. kanske driven av motorsåg eller liknande.

En motorsågs variant

borax

Ja det finns många modeller för oss Varpare här är en till.

borax

Och här tror jag man kan beställa Cobra Crusher om man blir sugen. http://cobracrusher.com/prelaunch/

borax

#135
Hej! här kommer en liten filmsnutt på den lite större krossen jag har. /borax


johanssonsan

Vasst! En Emmaljunga stenkross   :o

borax

Citat från: johanssonsan skrivet 10 April, 2019, 23:06:37
Vasst! En Emmaljunga stenkross   :o
Japp den är mobil numera :). /borax

johanssonsan

Citat från: borax skrivet 11 April, 2019, 08:24:52
Citat från: johanssonsan skrivet 10 April, 2019, 23:06:37
Vasst! En Emmaljunga stenkross   :o
Japp den är mobil numera :). /borax
Du får plats med ett elverk på hyllan under. Sen är det bara att haka på lastbilen.   8)

borax

Hej! Nu har jag gjort iordning 220volten i mopedbilen ( APEN ) tyvärr gick det inte å driva stora stenkrossen men bilhammaren funkade det med :D. /Borax

Nugget

Du borde ha munskydd mot allt stendamm!!!!
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Eucitzen

Citat från: Nugget skrivet 18 April, 2019, 21:38:26
Du borde ha munskydd mot allt stendamm!!!!

Precis som Nugget säger är kisellunga inget kul. Skaffa något andningsskydd. :)
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

borax

Citat från: Nugget skrivet 18 April, 2019, 21:38:26
Du borde ha munskydd mot allt stendamm!!!!
Hej! Har varit på Biltema och köpt andningsskydd nu :D. /borax

Powered by SMFPacks Ads Manager Mod