Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Lagen om allts jävlighet...

Startat av huggarn, 08 Oktober, 2013, 15:12:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

huggarn

Men nyvunnen guldfeber hade jag planerat in en semesterdag i Ädelfors i morgon.
Så imorse stod jag glad i hågen och finputsade lite med vinkelslip på min snabbt hopknåpade ränna. och... Pang.... rygskott!!!
Smärta så in i helv , trodde ett tag de skulle få bära mig hem,
Ont i ryggen har jag haft förr men aldrig så här, kunde väl ha väntat till torsdag åtminstone.
Som jag hade sett fram emot att tvätta grus. :(
Hade behövt bota suget lite innan vintern men nu blir det nog svårt att hinna. suck.
Sitter o laddar ner Yukon gold nu för att ha något att göra. blir nog att sjukskriva sig i morgon om det inte släpper.
Ska man sitta ligga eller stå? tja inget känns bra ::)

Infaustus

Ett varmt bad som man ligger i och flyter en stund brukar hjälpa,dvs om man kan ta sig ner och upp ur det.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Go big or go home.

Dejamm

Voltaren T  kanske är en lösning. Bra om det är muskler som bråkar. Inte alla som fixar dem dock. Magen tar lite stryk på vissa. Annars om du klarar det så testa att massera. Löst i början sen hårdare. Om det är muskeln så känn om den är hård eller inte. Jag lyft er skrot och då kan man ibland vara halvt lam i ryggen. Men det är ju inte säkert att det är samma sak...   Men det kan ju vara ett tips.  =)

Pappagoran

Så djäkla tråkigt, men kallt vatten (i en grop) brukar döva lite! Men väldigt tråkigt att du inte får testa ditt bygge.

Lider med dig och säga bara: "ta det som en man och räta på ryggen"  Och du, vaska kan man även i vinter då
det alltid samlas en massa grus innanför ytterdörren. (Glöm damsugaren!) Sopa upp det och lägga det i vaskpannan.
Detta är ett moment man kan göra nästan varje dag under vintern  ;)

Men akta dig för smörgåsar för annars kan du få samma kommentarer som jag brukar få av den jag är gift med, tror hon heter Ruth?!
Hon brukar säga: "Han sopar dåligt men borstar bra"

Fixa nu ryggen och ut igen!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

lingonben

ja fan vad säger man?
det går över men känn dej fram.
ibland är det bra med värme i bland kyla
har haft det några gånger .så fort du kan så ut å gå så. är du i gång .lycka till.:-)

Gruvfogden

Jag jar själv dålig rygg. Två diskar är paj och jag har artros på 5 kotor så jag vet hur du har det.
Det är viktigt att du rör dig trots smärtan. För att komma igång så finns det bra övningar.  En mycket bra övning hittar du på Youtube om du söker på "ryggskott och vad du själv kan göra". Testa den och du kommer att kunna resa dig upp utan problem.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."