Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

INTE MER?????

Startat av Pappagoran, 30 September, 2013, 20:23:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Ja då hände det igen. Min nyfikne granne frågade idag hur mycket guld jag hade hittat under hela sommaren. Njaa, sa jag det är ju inte mycket...och innan jag ens kommit till punk kom frågan: "är det ett eller två hekto"? Jo det är nog omkring 2-3 sa jag med ett illa dolt leende och tillade ( lite tyst) att då menar gram. Den snabbt kommande repliken blev "INTE MER"
Nä sa jag och tillade att hade jag hittat 2 hekto guld vilket kanske kan motsvara omkring  90.000 Kr skulle jag nog gjort lite förtjänst denna sommar. Men nu är det så att jag har bland det dyraste guldet du kan tänka dig. Jag har nog betalt någonstans mellan 8-10 tusen per gram för det jag hittat i sommar! Där vart det tyst! (Tack!)

Skulle jag nu ha haft iden att bli rik på detta jag håller på med skulle jag förmodligen vara dummare än grannen och de personer jag träffat under sommaren som frågat om allt och fått sanningsenliga svar om allt och till och med fått se vad jag hittat. Så detta med "INTE MER" var ju inte direkt någon ny företeelse.

Men nu ska jag tala om vad det riktiga guldet handlar om. Efter 6 månader ute i bäckar, åar, grusgropar och vad mer man kan komma på (ja sandlådor, kattlådor m m mm ).

Denna sommars GULD har för mig bestått av natur, äventyr, och frisk luft i sådana mängder att det gränsar till ohälsosamt. För att inte tala om alla goa trevliga människor jag träffat. Alla (nästan) dessa människor är sommarens guld för mig och skulle dom vägas handlar det inte om vare sig hekto eller gram utan om många ton.
Nu kunde jag ju inte säga till grannen , att jag hitta otaliga ton med guld, i sommar då ett icke välkommet ryckte skulle spridas väldigt snabbt i byn men det är ju egentligen skita samma för här ikring vet alla vem jag är och de flesta har väl samma uppfattning d v s "När ska gubben börja göra något normalt"? 

NU vet jag inte riktigt hur jag ska avsluta detta så det blir väl bara ett "Hej för nu"!
(tänkte bifoga en bild med helgens fångst men jag vill gärna undvika kommentaren "INTE MER" då jag börjar bli trött på den  :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

piggis

Men vad är det värt???O:-)

Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk 2

evabenke

Citat från: Pappagoran skrivet 30 September, 2013, 20:23:25
Denna sommars GULD har för mig bestått av natur, äventyr, och frisk luft i sådana mängder att det gränsar till ohälsosamt. För att inte tala om alla goa trevliga människor jag träffat. Alla (nästan) dessa människor är sommarens guld för mig och skulle dom vägas handlar det inte om vare sig hekto eller gram utan om många ton.
Jag tror att det är många av oss som nickar instämmande.
Den som gräver får se.

lingonben

ha ha fråga grannen vad han har i iq
sedan kan du ju svara inte mer

Sudde(Stefan)

Fick samma fråga idag av en kompis.
-hur mkt blev det?
-lite grann
-jaha tre fyra gram eller?
-haha vore det så lätt skulle väl alla leta guld !!
Nja funkar inte riktigt så...

Men som pappagoran sa.. Funnit mkt runtikring!
Framåt framåt och.....ner.

Vandraren

Jag håller fullkomligt med det du säger pappagoran. Det är många som "hånar" en när man berättar att man vaskar guld och sen kommer frågan: Hur mycket har du hittat?  När man svarar på den så skrattar dom alltid och säger "ska du bli rik på det? haha!"  Men det är så tråkigt att många människor är så trångsynta och inte förstår att de inte bara handlar om att hitta själva guldet. Det är allt utöver man upplever med tycker jag :)

Pappagoran

Citat från: Jägarn skrivet 30 September, 2013, 20:55:29
Jag håller fullkomligt med det du säger pappagoran. Det är många som "hånar" en när man berättar att man vaskar guld och sen kommer frågan: Hur mycket har du hittat?  När man svarar på den så skrattar dom alltid och säger "ska du bli rik på det? haha!"  Men det är så tråkigt att många människor är så trångsynta och inte förstår att de inte bara handlar om att hitta själva guldet. Det är allt utöver man upplever med tycker jag :)

Jo, varför ska alla tro att så fort man nämner att man letar guld så är det för att bli rik? Jag kan bara säga att jag blivit otroligt rik denna sommar men då inte på guld!

Pappagoran

Citat från: lingonben skrivet 30 September, 2013, 20:39:44
ha ha fråga grannen vad han har i iq
sedan kan du ju svara inte mer

Det behöver jag inte då jag redan noterat nivån på det vetandet/kunskapen  :D Men kanske ska göra det ändå bara för att kunna säga INTE MER!  :o

tedher

dehär microt kostade mig närmare 700kr igår :)
i dig gold

GuldDan

Jag har också blivit lite hånad av bekanta men det gör mig inget för det här intresset har gett mig så mycket.
Även om jag inte haft möjlighet att träffa alla er roliga människor från forumet ÄN så har jag upptäckt naturen på nytt.

Har dragit med hela familjen några gånger ja till och med svärmor :D  Väldigt avkopplande att gräva hål må jag säga.

Pappagoran

Citat från: tedher skrivet 30 September, 2013, 22:33:25
dehär microt kostade mig närmare 700kr igår :)

Se där ja, INTE MER?

iller

För min del är det guldet som är guldet, naturen och vännerna är en bonus ;P

Pappagoran

Citat från: iller skrivet 30 September, 2013, 22:55:21
För min del är det guldet som är guldet, naturen och vännerna är en bonus ;P

Jag tar det som ett skämt  ;)