Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

I Had a dream!

Startat av Pappagoran, 25 September, 2013, 20:02:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

I  Had a dream!

Jag stod i en å och grävde och all utrustning låg alldeles bredvid mig, även smörgåsar för minst  en vecka framåt . Vädret var helt enastående, blå himmel, nästan vindstilla och vattnet var varmt (21,3 grader) och jag stod mitt ute i en bäck och grävde, siktade, grävde, siktade och storebror stod bara och väntade på material. När jag kände att jag hade tillräckligt med material för att stilla hans största hunger började jag mata storebror och då han är ganska glupsk så gick ju den biten ganska fort. Nu ska det väl även tilläggas att i min "dröm" visste jag redan att det skulle finnas guld där jag var.

När allt material har passerat storebrors hungriga tarm/mage är det dags för lavemang.  Jag lyckades muta ur honom de rester jag var intresserad av och den lilla skvätten som blev kvar  la jag i vaskpannan. Jag började vaska ur dessa rester med frenetiska rörelser och när det bara återstod en liten hög med svart började jag se gula fragment. Redan, tänkte jag (fortfarande i drömstadiet och lite upphetsad) och kunde nästan se slutresultatet.

Det är just i detta läge det som inte får hända händer. Hårt och brutalt blir jag väckt av en armbågen i sidan och hör en trött irriterad tant säga: "kan du inte ligga still"?
Så då var det ju bara att stiga upp och inse att den dagen var förstörd. Efter en liter kaffe och ha inhalerat en halv paket cigg inom 30 minuter börjar jag så smått inse att det var ju inte hennes fel. Hon kan ju inte veta varför jag i sömnen ligger och rör händerna fram och tillbaka och i cirkelformiga rörelser. Hon kanske har sina tankar om den saken men är DET hon kanske tror så har hon i varje fall aldrig kallat den för guld!

I natt ska jag drömma om städning och hoppas jag blir väckt med orden "Näää, du behöver inte"!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.