Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Majmöte i Ädelfors 2016

Startat av Pappagoran, 28 December, 2015, 14:58:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tommybodling

Citat från: mozice skrivet 30 April, 2016, 07:10:59
Tjena !
En nybörjarfråga till ! vart håller ni till ? att ni är i Ädelfors har jag förstått och troligtvis ganska nära vatten !
Jag har kikat lite i forumet men inte hitta exakt vart ni brukar vara, jag misstänker att det är hos/nära Guldström !?  tänkte trilla in under förmiddagen med en panna under armen (och kanske en lite prototypmanick)

Åk till Guldström så hittar du dom.

Tommybodling

Citat från: HANNU skrivet 30 April, 2016, 08:31:56
Citat från: Tommybodling skrivet 29 April, 2016, 19:44:39
Hur går det för er?

;
För tidigt ställt fråga. Finns nog ingen som är i stånd att svara.
Pröva igen på måndag kväll.
Anledning till det är smörgås i flytande form.  >:D

Precis det jag menade.  ;D

Malmberg

Hur går det hittar ni någe guld? Är det emån ni står och vaskar i tidigare träffar?

Guldbob

Guldet flödar och gemenskapen mycket god. Vi saknar er alla som inte kunde ta er hit. >:D
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Gruvfogden

Stort tack till alla som dök upp. Det var en mycket trevlig helg med många glada skratt, äcklig sprit och en mycket stark tuta.

Hoppas att få träffa er ute i skogarna i sommar.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Hamre

Här lite berättat från mitt första besök vid Ädelfors och mitt första deltagande av Guldforums Majmöte vid Ädelfors.
Det blev tre trevliga dagar och vädret blev helt okej. De jag träffade under helgen var alla hyggligt å trevligt folk även folk från Guldström.  Ett bra ställe ! Fick också bra tips och råd av flera veteraner där, mycket tacksamt.
Det var helt oväntat och överraskande att jag lyckades vinna Guldforums Maniktävling 2016                                         
Och Tack igen Gruvfogden, Pappagoran, Infaustus och Vedboden för de fina priser jag fick ! VÄLDIGT ROLIGT och extra roligt blev det när jag lyckades FÅNGA GULD i Rocker Box:en. 
Och jag som funderade hemma om jag skulle våga åka ner med den nybyggda Rocker i trä ..? Bland Highbankers och pumpar ?  Det var ju tok fränt att den funkade . Har bara hållt på med guldvaskning i ett år och det var första gången jag hittade Guld ! !  Tok roligt !  Körde Gold Rocker Box:en i ca sex timmar under lördagen och kollade koncentratet bättre hemma vid köksbordet tillsammans med fru å barn, det blev 12 st guldkorn och flera micro-guld.
En av de yngre döttrarna sa då -"kan vi köpa egen häst nu" !
Det var lite speciellt att köra Rocker:n, hur mycket mängd vatten å hur mycket skakning/vaggning blir bäst ?
Testade även på söndag en nybyggd vaskränna i trä, matade igenom två stycken hinkar och det blev 4 st guldkorn ! Roligt .. !                                                                                                                                                              Det var också intressant att se de andras byggen : Trommel ,Highbanker, Dredge.

Hemresan på 40 mil från Ädelfors fick ett snopet slut, en mil hemifrån på skogen flög en Duva rätt in fronten på bilen !
Det small som om jag skulle ha krockat med en "basketboll". Stort hål i grillen och inne vid kylaren såg det ut som om jag hade krockat med en "dunkudde"
Synd på bilen men mycket tråkigt för Duvan och tur att det bara var en Duva och inte en Älg.

Det blir nog fler besök till Ädelfors.                  /Hamre