Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Gruvsektionen informerar.

Startat av Gruvfogden, 13 April, 2015, 19:52:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Citat från: Juden skrivet 04 Maj, 2015, 17:01:35
hej jag är intresserad om det finns plats, har egen bil, När är det? vad kostar det? Mvh

Detta hände i Lördags....
Du får hänga på nästa gång det händer.
Håll ögonen och öronen öppna  :D
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Juden

ah åfan  :) få göra det  ;)

GuldUgglan

Jag har saknat lite reportage från hur det gick i gruvorna. Hittades det något intressant mineral under gruvbesöken? @Gruvfogden eller någon annan....
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Gruvfogden

Jo då. Lite intressanta saker hittades. Scheelit, azurit, koppakis, bornit och diverse former av kristalliserad kvarts hittades vid Sunnerskogs gruva.
Vid Hällaskallen tog det ca 30 sekunder tills Infaustus vände på en sten som innehöll gediget synligt guld. Lite koppakis hittades också.
I Ädelforsgruvan blev det en hel del bornit men även stuffer med guld i.
Vad jag reagerade på var att Falcon md20 verkar ha problem att detektera guld om det finns andra metaller i stuffer. Bornit och koppakis verkar ha "företräde" framför guld. Så tänk på detta gott folk. Lita inte blint på en detektor, kolla igenom stuffer noga själv också.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."