Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Öl :)

Startat av Northdigger, 27 November, 2016, 07:36:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Northdigger

Citat från: olauser skrivet 12 Februari, 2017, 13:39:39
Då kommer ja oxå om du bara ha fingäster😀

Skickat från min S60 via Tapatalk
😂😂😂

olauser

Vi är bara galet noga med å hålla allt från jäsning på jobbet. Har aldrig hänt något men ska aldrig hända heller.😀

Northdigger

Citat från: olauser skrivet 12 Februari, 2017, 13:46:44
Vi är bara galet noga med å hålla allt från jäsning på jobbet. Har aldrig hänt något men ska aldrig hända heller.😀

Förklara dig lite närmare🤔

olauser

Brygghus, tankhall,jäst,humle,malt i olika lokaler. äpple äter man helst inte på jobbet.😀. Sprita sprita sprita 👍

Northdigger

Citat från: olauser skrivet 12 Februari, 2017, 14:00:18
Brygghus, tankhall,jäst,humle,malt i olika lokaler. äpple äter man helst inte på jobbet.😀. Sprita sprita sprita 👍

Följdfrågan till det blir, vilket brygghdu? :-) 19?

Northdigger

Idag blev det uppdatering av bryggverk och påfyllning av ingredienser 👌

tedher

Här bryggs de i stora lass. 8)
Jag själv har precis börjat brygga öl efter flera års funderingar men utrymmet i lägenheten är litet så jag har bara gjort 5 liters satser till nyligen jag började med 10l, bara brew in a bag vilket jag tycker är sjukt smidigt med.
Jag funderar på att göra en sats veteöl med kryddor till sommaren och tänkte om ni själv kör med någon smaksättning? Jag är inne på att prova lite kryddor med citron och apelsinskal men funderar på om smaksättningen blir "naturligare" om man kokar lite vatten med skalen och tillsätter efter jäsningen istället för innan eller under?
i dig gold

Northdigger

Jag har tyvärr inte testat med kryddor eller frukter. Men det kommer väl timm sommaren..

Det viktigaste är att inte få en infektion i ölen just i jäsningsprocessen, oxiderad öl är inte heller en höjdare....