Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Highbanker webbutik?

Startat av Northdigger, 02 September, 2016, 08:13:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Northdigger

Citat från: Husbonden skrivet 24 September, 2016, 11:27:54
Grattis till highbankern😃
vad kör du för pump till den? Var den komplett med mattor?
Tack :) Japp den var komplett med pump,matta,ställning osv.. det är en liten o behändig hb.. har inte testat pumpen som följde med då jag har en länspump från båte, det skiljer om jag inte minns helt fel kanske 50-100 liter i timmen mellan pumparna.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

Husbonden

Verkar va en trevlig sak😃
Vad fick du betala sammanlagt för den?
Jag är på jakt efter en highbanker själv, en som jag kan köra med 12v pump.
Har en pump på 233l/m så jag vet inte riktigt om den räcker till en större eller om man kanske skall kika mer efter en liknande din.
Kollat en hel del på Guldbobs M/68 hb som verkar riktigt bra med.
Hoppas du blir fortsatt nöjd och fångar mycket guld med din hb.

Northdigger

Citat från: Husbonden skrivet 24 September, 2016, 12:30:43
Har en pump på 233l/m så jag vet inte riktigt om den räcker till en större eller om man kanske skall kika mer efter en liknande din.
406$ inklusiv alla avgifter osv.... lite overkill kanske, var ute o samlade på mig lite grus idag och va helt 1000 på att det var flera guldflag jag såg i spaden men efter vaskningen så for de som en vante i pannan, helt anorlunda mot test guldet jag har, undra vad som är exakt likadant som guld i färg o nyans men inte i tyngd...

Har inte fått maxa hb ordentligt för att se hur mycket man kan mata den innan rengöring... :/

johanssonsan

Citat från: Totti Potti skrivet 24 September, 2016, 20:46:18
Citat från: Husbonden skrivet 24 September, 2016, 12:30:43
406$ inklusiv alla avgifter osv.... lite overkill kanske, var ute o samlade på mig lite grus idag och va helt 1000 på att det var flera guldflag jag såg i spaden men efter vaskningen så for de som en vante i pannan, helt anorlunda mot test guldet jag har, undra vad som är exakt likadant som guld i färg o nyans men inte i tyngd...

Har inte fått maxa hb ordentligt för att se hur mycket man kan mata den innan rengöring... :/

Här finns all info du behöver för identifiering: