Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Första Sidan - Senaste inläggen

Startat av Hanz0n, 15 November, 2013, 12:39:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Bengan

Jag hade gett mig den på att inte kommentera inlägget, men nu dök just av någon anledning nedanstående upp i mitt huvud.

Ditt och datt på månen satt
ut på vägen går en katt
bubbelbabbel får han höra
så det värker i hans öra

Ovanstående är faktisk hämtat från min första läsebok i skolan för 48 år sedan, tänk vad pedagogerna var förutseende på den tiden........

Nugget

Hej

Det finns ingen inställning för att plocka bort "Ditt och Datt" från just förstasidan.

Så jag försöker att visa fler inlägg istället. 
Detta ger kanske mer valmöjligheter.

Låt oss prova detta ett tag så utvärderar vi sen...

/Trevlig helg på er, Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

iller

Citat från: Nugget skrivet 16 November, 2013, 18:08:48
Hej

Det finns ingen inställning för att plocka bort "Ditt och Datt" från just förstasidan.

15 inlägg känns som lite mycket, 10 känns bättre tror jag.

robowich

Jag tycker det är bra nu med 15.
De som inte är inne dagligen får lättare att se aktuella trådar. Vi som är inne 24/7 kanske inte behöver 15 men vi kan nog stå ut med det eller ?
Audere est Facere

evabenke

Citat från: robowich skrivet 16 November, 2013, 19:05:51
Jag tycker det är bra nu med 15.
Vi håller med! På så här vis tappar man inte bort trådar lika lätt.
Snyggt fixat Nugget!
Den som gräver får se.

Pappagoran

Hej

Enastående bra Nugget och 8,5 går inte förmodar jag?
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

BrianIce

Hej

Jättebra med fler inlägg på förstasidan!
Som jag använder forumet är det numera i princip det enda jag tittar på. Har flera gånger läst något intressant i en tråd och sen inte kunnat hitta den igen när det kommit alltför många inlägg i andra trådar (ok, jag är lite lat när det gäller att leta). Forumets kanske enda nackdel är antalet subforum, vilket enligt mig ibland gör det svårt att hitta inlägg/trådar jag läst men vill läsa igen. Men när jag precis hittat hit var just antalet subforum en otrolig fördel, väldigt lätt att hitta exakt det jag ville läsa mer om.

Tror ökningen av antalet ämnen på förstasidan kommer vara bra för de flesta. Som Hanz0n skriver så är det ju löpsedeln som visas upp för nya användare, och de är nog mest intresserade av ämnen om just guld. Samtidigt är det ju (ofta) positivt att se att ett nytt forum man hittat inte bara består av nördar inom ämnet och att de faktiskt har andra intressen (typ smörgåsar). Så med fler trådar borde det bli bättre för alla(?)

@ Nugget Ett alternativ kanske kan vara att göra Ditt o Datt till ett members only board. Då borde ju inlägg därifrån inte synas på förstasidan. Verkade iaf fungera så när jag snabbsurfade lite om det. Hehe, eller så syns ämnena för alla men går inte att läsa för icke inloggade, alltså ännu sämre... Värt att testa?

Nu tillbaka till mina kakor. Vita just nu, för det verkar som jag är allergisk mot röda. Ett öde värre än döden! :-(

/Brian
I lurk, Therefore I am

iller

Citat från: BrianIce skrivet 16 November, 2013, 21:29:24
Hej

Jättebra med fler inlägg på förstasidan!
Som jag använder forumet är det numera i princip det enda jag tittar på. Har flera gånger läst något intressant i en tråd och sen inte kunnat hitta den igen när det kommit alltför många inlägg i andra trådar (ok, jag är lite lat när det gäller att leta). Forumets kanske enda nackdel är antalet subforum, vilket enligt mig ibland gör det svårt att hitta inlägg/trådar jag läst men vill läsa igen. Men när jag precis hittat hit var just antalet subforum en otrolig fördel, väldigt lätt att hitta exakt det jag ville läsa mer om.

Tror ökningen av antalet ämnen på förstasidan kommer vara bra för de flesta. Som Hanz0n skriver så är det ju löpsedeln som visas upp för nya användare, och de är nog mest intresserade av ämnen om just guld. Samtidigt är det ju (ofta) positivt att se att ett nytt forum man hittat inte bara består av nördar inom ämnet och att de faktiskt har andra intressen (typ smörgåsar). Så med fler trådar borde det bli bättre för alla(?)

@ Nugget Ett alternativ kanske kan vara att göra Ditt o Datt till ett members only board. Då borde ju inlägg därifrån inte synas på förstasidan. Verkade iaf fungera så när jag snabbsurfade lite om det. Hehe, eller så syns ämnena för alla men går inte att läsa för icke inloggade, alltså ännu sämre... Värt att testa?

Nu tillbaka till mina kakor. Vita just nu, för det verkar som jag är allergisk mot röda. Ett öde värre än döden! :-(

/Brian

Det du ska göra när du kommer till forumet är att klicka i menyn till vänster "alla olästa" då får du upp de som de kommit nytt i.

BrianIce

Citat från: iller skrivet 16 November, 2013, 22:32:47

Det du ska göra när du kommer till forumet är att klicka i menyn till vänster "alla olästa" då får du upp de som de kommit nytt i.
Jo, sett den funktionen. Men den visar ju  inte dom trådar som har senast inlägg, bara de senaste olästa.  Försökte få fram att jag har läst inlägg men sen inte lätt kan hitta dem igen pga flera nya inlägg i olika trådar som tar bort de senaste trådarna från förstasidan där det visas de trådarna med de senaste inläggen oavsett om jag läst dom eller inte.

lol! Läste igenom det jag skrivit och är inte säker på att jag kommer förstå det imorgon när jag vaknar (någorlunda) nykter. Men jag är iaf glad över 15 trådar på förstasidan :-)

/Brian
I lurk, Therefore I am

Pappagoran

Citat från: BrianIce skrivet 16 November, 2013, 21:29:24

Ett alternativ kanske kan vara att göra Ditt o Datt till ett members only board. Då borde ju inlägg därifrån inte synas på förstasidan.
/Brian

Och det var väl lite det jag sa tidigare? Skulle allt som inte har med guld och maskiner INTE finnas å förstasidan skulle nog många besökar bara titta och tänka att här händer inte mycket!  EN post för 2 veckor sedan och den ligger läsbar på förstasidan med ett svar en vecka senare med ett "Ja" som svar. Anledning att då gå med här då svaret 2 veckor därpå kanske kan bli "Nej det tror jag inte"

Jag hittade detta forum  i Mars i år och då var det lite över 200 medlemmar här. Jag har varit ute nästan konstant i ett halvår på otaliga ställen och träffat människor från alla delar av landet, (till och med Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Holland och div öststater m m.
som alla har samma intresse som vi har här och en del av dom är medlemmar här nu!.  Just nu i skrivandets stund är vi  686 medlemar. TROTS DITT OCH DATT! Även om det syns på förstasidan!

Jag vill inte på något sätt vara oförskämd mot någon men "den som inte orkar själv ska heller inte säga vad andra ska göra" Det finns faktiskt en sökfunktion för den som söker något speciell och inte är intresserad av vad andra tycker och tänker.

Skulle kunna utveckla detta med mycket mycket mer utefter eget tyckande och tänkande då jag har en bra förmåga att både tycka och tänka, mestastadels tyst samtidigt som jag gräver djupa gropar.

Ett lite eget, just nu påhittat ordspråk: "  .....--------------......., men är man bortskämd tar man för givet"  Förslag på hur det ska börja?

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

iller

Citat från: BrianIce skrivet 16 November, 2013, 23:03:23
Citat från: iller skrivet 16 November, 2013, 22:32:47

Jo, sett den funktionen. Men den visar ju  inte dom trådar som har senast inlägg, bara de senaste olästa.  Försökte få fram att jag har läst inlägg men sen inte lätt kan hitta dem igen pga flera nya inlägg i olika trådar som tar bort de senaste trådarna från förstasidan där det visas de trådarna med de senaste inläggen oavsett om jag läst dom eller inte.

lol! Läste igenom det jag skrivit och är inte säker på att jag kommer förstå det imorgon när jag vaknar (någorlunda) nykter. Men jag är iaf glad över 15 trådar på förstasidan :-)

/Brian

Well det är ju bara att öppna alla trådar, är det sen inte av intresse är det ju bara att stänga dem igen. Då missar man aldrig något. Sen är jag ju iofs en sådan som läser allt som postas på forumet eller i alla fall kollar alla nya posts men kanske inte läser dem.