Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Tur på 4:a hjul och troligen sista innan Jul - Kynnefjäll

Startat av Dejamm, 27 Oktober, 2013, 16:21:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Dejamm

Utsläppt igen! Vädret verkade så där kan man säga. Men så lätt ger jag mig inte. 09.00 rullar jag iväg mot Kynnefjäll. En liten bäck som jag kikat på tidigare är målet. (SWEREF99 TM:6512306, 312629) . Inget regn och inte så kallt. Men det gäller att packa på sig kläder ändå. Brummar ju fram i ca. 80 km/h och då blir det kallt även om det är 25 plus. Fast det var det ju inte idag.... Ca 1 timme och 20 minuter senare rullar jag in i skogen. Gött att slippa gå långt till bäcken samt att man kan parkera utan att störa någon annan. Provade väl ca. 15 pannor på olika ställen. Men det ändå som lyste var min nya pannlampa. Himla bra att ha när solen inte lyser. Åkte vidare till en plats som Fogden sagt att det skulle glimma i pannan på. Guld glimmer blev det inget där heller. Fast jag följde bäcken ner några hundra meter. Och oj vad brant det var i den bäcken. Blev tyvärr ingen bild där då regnet öste ner medan jag klättrade omkring för att hitta ställen där vattnet inte forsade som värsta brandsprutan. Turen hem , 8-9 mil, i ösregn var ju mindre spännande. Men med vadare på och regnjacka m.m. var jag ganska torr när jag kom hem.....   

Lite bilder.  (Synd det bara går att lägga in 4st. Kanske det kunde ökas till 6 eller 8.)

borax

Ser verligen härligt ut blir riktigt avensjuk synd att du inte hittade nåt guld men du har ju fått frisk luft å det är ju inte fel.

Skickat från min Light via Tapatalk 2

Dejamm

Gruvfogden

Synd att du inte hittade något där, men det verkade ha varit en minnesvärd tur trots allt.

Den lilla bäcken med de branta små fallen i är mycket intressant. Lite kul att den har flera avsatser där vattnet stannar upp på. Där finns guld men inte alltid men hittar något. Om du följer bäcken uppströms så rinner den igenom Wauglen Vildmark (Vandrarhem med äventyr och upplevelser), där bedrivs guldvaskning under sommaren. Prova att knacka på där och fråga. Kanske får du något bra tips av Eva eller Mats som driver stället...
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Dejamm

Det skall jag göra nästa gång. Tar nog med mig Hanzon då också. Det var rätt kul att köra ner bredvid bäcken med 4-hjulingen, lite manligt kanske  hahaha . Kul är det.

Tack för tipset igen =)