Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Nu står den på sina nya Skånska ben!

Startat av Pappagoran, 10 September, 2013, 19:03:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Nu står den på sina nya Skånska ben! Tack Skånegrävarna och tack Ultralasse
för dom nya klämmorna till batteriet!

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Blixten

Ser väldigt härligt ut! Och pinnarna är med ochså ser jag!:)
Gräv gräv och åter gräv

Pappagoran

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

erland82

Just det om jag får flika in! Hur gick det med pinnarna och demonstrationerna i ädelfors? Övertygade blixten?

Mkt trevlig setup där med PappaG. ;)

Nordin

Stiligt! ser ut som den fyller sin funktion mer än väl :)

skånegrävarna


Pappagoran

Citat från: erland82 skrivet 10 September, 2013, 19:32:39
Just det om jag får flika in! Hur gick det med pinnarna och demonstrationerna i ädelfors? Övertygade blixten?

Mkt trevlig setup där med PappaG. ;)

Jag och Ultralasse samt den största skeptikern Skånegrävaren fick en demonstration ner i ån. Gå där sa till Blixten och pekade.
Han gjorde så och markerade en spot. Efter det lånade Ultra pinnarna och provade. Han fick ganska snart utslag och provade sen
från 5 olika riktningar och markerade exakt samma ställe alla gånger. Dagen efter börjades med att Ultra började gräva där han markerat och jag där Blixten markerat åt mig. Vi hittade guld på båda ställena. Nu är det ju som jag sa inte helt rättvist då vi med
all sannolikhet hade hittat det ändå då vi vet att det finns överallt där. Det roliga var dock att jag hade dom med igår till ett ställe jag aldrig besökt tidigare, fick utslag, grävde lite och fann 2 micro.

Citat från: Blixten skrivet 10 September, 2013, 19:09:25
Ser väldigt härligt ut! Och pinnarna är med ochså ser jag!:)

Pinnar ska det vara, tack för dom Blixten.


Citat från: skånegrävarna skrivet 10 September, 2013, 22:42:32
Ser ju nästan litd proffsigt ut; )

Visst gör det och lillebror (lillrännan) tackar. Storebror ( den nya rännan) där hemma i källaren är ganska avundsjuk just nu då
han inte har något att stå på ännu  :)




I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

skånegrävarna

Citat från: Pappagoran skrivet 11 September, 2013, 08:55:22

Visst gör det och lillebror (lillrännan) tackar. Storebror ( den nya rännan) där hemma i källaren är ganska avundsjuk just nu då
han inte har något att stå på ännu  :)

Allt går ju att lösa... :)

Ta en panna med bara grus och en med något korn i, be något blanda dem när du inte ser och försök hitta guldpannan ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2


meister


MiltaG

treat everyone like gold

Blixten

Varsågod pappagoran! Hoppas du skall trivas med dina nya pinnar!:)
Gräv gräv och åter gräv

Nugget

Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

ultralasse (Lars Langö )

Resultat av gropen ,utpekad av "blixtens" pinnar blev 10 korn (största 2,1x0,4mm) och 55 Micro i synbar storlek.

8) 8) 8) 8) 8)
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

Powered by SMFPacks Ads Manager Mod