Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Hur man upplever skogen utan att ens ha gått ur sängen....

Startat av Pappagoran, 25 Augusti, 2013, 22:20:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Hur man upplever skogen utan att ens gått ur sängen. Jo så här kan det bli.

Klockan 6 i morse började jag känna lite killande i de nedre regionerna. Tittade till höger där frugan ligger, men hon sov sött och verkade väldigt oskyldig. Jag vältrade mig ur sängen (åt vänster för att inte väcka den björn som sover) för att avlägsnat dom sista resterna av gårdagens pilsner. Kliandet tilltog mer och mer. Efter att ha tittat på tanten, och gjort nr 1 var jag ju tvungen att lyfta på påsen för att se vad tusan det handlade om. OCH där satt den, liten men synlig och väldigt irriterande. (finns mycket som skulle passa in här) Säger inte vad jag tänker på! Och ja, jag fick hänga upp påsen i dubbelhakan med 2 klädnypor och försöka greppa den lille djäkeln. Men när man har hela fronten täckt av ett sladdrigt skin behövs ju en spegel! Spegel ja, badrumsspegeln,över 1.5 meter upp! Hur satan får man upp skinnet dit så man kan se bakom kulisserna? Ja men för tusan, badkarskanten! Rätt höjd och rätt vinkel. Har precis kommit upp på badkarskanten och kan nu se den lille satan. Då händer det! Jag halkar, ramlar ner i karet med ett så stort brak att tanten yrvaket kommer rusande och undrar vad som händer. Där ligger jag på rygg i ett tomt badkar med kalsongerna ner vid knäna och tanten frågar "ska du bada nu?" Nä säger jag, tänkte bara se hur långt badkaret är. Och det går bäst med kalsonger nere vid knäna frågar hon. Här kommer jag nog av mig lite och drar på vattenkranen och replikerar att ja, dom behöver nog tvättas!

Och i morgon en ny skog, en ny utmaning och man vet aldrig vad man får med sig hem.

Ps, satte ett stort lås på garderoben i kväll, tanten undrade vad det skulle vara till. Ja du sa jag, där fick du något att tänka på!

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

evabenke

Tack för det härliga flabbet du gav mig & Eva nu på morgonen.
Trots att man inte vill se bilden du målar upp, så gör man det ändå. Härlig/ryslig scen :))
Den som gräver får se.

iller

BASSO

Underbart pappagoran  :)) :)) :)) Dom är jäkligt jobbiga, speciellt när dom sätter sig "där".
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

BASSO

Jag har en en till "kryp" historia. Vi kan kalla den THE BOTTOM IS NÅDD!

Well sista helgen i november för några år sedan åkte jag och mina två barn (tanten jobbade) till ostkusten och hälsade på mina föräldrar. Söndagen bjöd på fint väder och vi åkte ut till havsbandet för att fiska öring, fiskelyckan var inte med oss men vi var nöjda över en fin dag i naturen.

Måndag (allt djävelskap börjar på måndagar)
På morgonen ser jag att jag har en fästing på låret, plockar bort den. Inga problem, i samma veva ser jag att tapeten ser konstig ut nere vid golvlisten. Det var en fukt fläck där. River bort golvlisten och konstaterat att det är mögel o fukt där bakom. Ringer till försäkringsbolaget och vidare till anticimex, de ska komma på onsdag.

Onsdag
När jag går ur sängen på morgonen känns det som jag har en lårkaka, tittar på låret och ser att det är en stor blå/röd ring där fästingen suttit. Ringer till vårdcentralen (vc) o får en tid. Ska lämna lill grabben på dagis innan jag åker till vc. Det har börjat att vräka ner blötsnö då vi åker iväg. Parkerar, lämnar grabben och ska åka vidare då jag upptäcker att jag fått punka på bilen.
Ringer bärgaren, har försäkring som täcker allt. Tar bussen till vc, får gå ca 1km dåligt klädd i blötsnöstormen. Kommer 10min försent och får vänta tills nästa tid. Doktorn tittar på mig och säger fästingar nu (snöstorm ute), förklarar att det var fint väder där jag varit i helgen. Får recept på pencilin mot borelia och traskar tillbaka till bussen. Vid det här laget skulle jag varit hemma och träffat anticimex.
När jag kommer tillbaka till dagis är däcket (tack o lov) bytt. Åker hem och konstaterar att det sitter en lapp på dörren, ring mig anticimex står det. Ringer och förklarar varför jag inte varit hemma. Beställer nytt däck och åker o jobbar.

Torsdag
Anticimex kommer. Konstaterar att det gått hål på kallvatten ledning som ligger inguten i bottenplattan, fuktskada på ca 70 kvm och bo i lägenhet i ca 2 månader under saneringen var facit av den dagen.

Är det fler än jag som har märkt att skit lätt klumpar ihop sig? Mvh basso
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

erland82

Hehe ja det är något visst med uttrycket "en olycka kommer sällan ensam".

Fick med erfara det nyss då det började med en läcka i taket vilket sedan fortsätter med att kylarn går sönder i bilen, sambon och den ena ungen får borrelia samt att min mobiltelefon går sönder.

Ska man skratta eller gråta när allt skiter sig på en gång.. ja det är väl bara att fortsätta skratta antar jag :D

evabenke

Citat från: BASSO skrivet 28 Augusti, 2013, 09:48:04
Jag har en en till "kryp" historia. Vi kan kalla den THE BOTTOM IS NÅDD!
Det var inte roligt att heta Basso den där veckan..
Lagen om alltings jävlighet gör sig påmind, allt som oftast.
Tur att du var försäkrad iaf.

Ses på lördag. Någon som vet vilken tid vi ska träffas utanför Viskafors?
Den som gräver får se.

Pappagoran

Ja du Basso, det är väl ganska vanligt att det blir så! Skulle med lätthet kunna skriva om "EN" dag i mitt liv då inget fungerade (det finns många fler). En katastrofal dag så när man väl låg i sängen på kvällen (blåslagen och öm) var oerhört förvånad att man över huvud taget överlevt. (och lika förvånad över att dom som skrattade överlevde) Kanske ska försöka beskriva den dagen?

Kanske med titeln "Dagen började och slutade, och däremellan stod jag"
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.