Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Guld i Ryssland

Startat av Grävmaskinisten, 24 November, 2020, 08:19:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Grävmaskinisten

Det är som att han smeker en bulldeg, metoden som varken behöver panna eller goldcube, klassiska rutmattan går bra till det mesta.



Skickat från min SM-G390F via Tapatalk

Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

jomsa

Jag tror att det (guld) lyser i mörkret. Some crazy gold dem Ruskies got.
Native of Lemmenjoki and Lapland
Mining Kaarreoja since 2002

Grävmaskinisten

Citat från: jomsa skrivet 24 November, 2020, 08:47:23
Jag tror att det (guld) lyser i mörkret. Some crazy gold dem Ruskies got.

Yes, gold for sure!
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

johanssonsan

#3
Citat från: jomsa skrivet 24 November, 2020, 08:47:23
Jag tror att det (guld) lyser i mörkret. Some crazy gold dem Ruskies got.

Sibirian Gold.Almost like Petronellan.   :))
https://www.miningmetalnews.com/20201023/1577/siberia-has-worlds-largest-gold-deposit

gangsing finne

Rysk millers table  ???
vaska stället först innan du gräver

Osmiridium

Haha vilken bulldeg, jag trodde du skojade innan jag såg videon! De behandlar verkligen guldet på ett "ryskt" sätt, men vad rent det blev i slutändan  :o Och vilka hippus!

Det var ingen liten dredge de körde med för att få upp det guldet. Det finns en annan video på den kanalen där man ser skovelkedjan och lite mer, spännande!

Nu vill jag också gräva upp lite kakdeg...

Powered by SMFPacks Ads Manager Mod