Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Vad har jag hittat?

Startat av Molly, 20 Juni, 2018, 16:52:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Molly

Hej! Hittade denna i vår trädgård, vad tror ni att det kan vara? Med vänlig hälsning, Molly

Grävmaskinisten

Citat från: Molly skrivet 20 Juni, 2018, 16:52:26
Hej! Hittade denna i vår trädgård, vad tror ni att det kan vara? Med vänlig hälsning, Molly
Förmodligen slaggprodukt.
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

Molly

Vi grävde för ny gång och denna låg i/nära en enorm sten som vi fick lov att spränga. Ca 1.5 meter ner i backen.

Mattias Cederwall

Är smått osäker eftersom, som alla säger, det är svårt att avgöra utifrån en bild. Men det påminner om saker jag hittade i marken, när jag rev ett gammalt växthus, och som jag antar är någon äldre form av hemmagjorda lekakulor. 😊

johanssonsan

Hej Molly. Vad kommer du fram till om du följer schemat i denna utmärkta skrift?

HANNU

Citat från: johanssonsan skrivet 24 Juni, 2018, 07:12:31

Hej Molly. Vad kommer du fram till om du följer schemat i denna utmärkta skrift?

Höpö höpö johanssonnsan. Där propagerar man om Sveriges bergarter som skulle vara flera miljoner år gamla. Vissa skrifter och experter påstår att jorden bildades för 6000 år sedan.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Mattias Cederwall

Citat från: Mattias Cederwall skrivet 24 Juni, 2018, 00:38:00
Är smått osäker eftersom, som alla säger, det är svårt att avgöra utifrån en bild. Men det påminner om saker jag hittade i marken, när jag rev ett gammalt växthus, och som jag antar är någon äldre form av hemmagjorda lekakulor. 😊

Skumglas heter det tydligen... Är den väldigt lätt gentemot dess storlek är jag rätt säker på att det är det som du hittat  :)

johanssonsan

Citat från: HANNU skrivet 24 Juni, 2018, 08:13:38
Citat från: johanssonsan skrivet 24 Juni, 2018, 07:12:31

Höpö höpö johanssonnsan. Där propagerar man om Sveriges bergarter som skulle vara flera miljoner år gamla. Vissa skrifter och experter påstår att jorden bildades för 6000 år sedan.

Och "vissa skrifter" och sällskap påstår att jorden är platt.   :o  Vilka skrifter/experter påstår något om 6000 år sedan?

Mattias Cederwall

"Biskop Theofilos av Antiochia utgick från Gamla testamentet, och menade år 169 efter Kristus att Jorden skapats 5 698 år tidigare"  :P

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Jordens_ålder