Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Petronellan Kolmio

Startat av HANNU, 07 Oktober, 2016, 18:57:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

karlson

Då vet man vad man har att göra när man kommer upp  :) fram med skottkärran och köra.
Fina bilder som ni laddat upp.
Även små korn kan bli mycket

Glimmer

Citat från: HANNU skrivet 25 Mars, 2018, 16:45:27
Som vanligt var vi tvungen att dumpa sakerna till snödrivan.
Den stora"lådan" känner jag igen [emoji846]

Skickat från min PRA-LX1 via Tapatalk

HANNU

Gör ingen video om resan, eftersom den liknar ju förra årets. Skooterkörning och materialdumpning.
Förra årets resa här.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

karlson

Vi har många kompisar på Petronella man behöver aldrig vara ensam  :)

gangsing finne

Själv så unviker jag vifta bort dom ....det är bara att ta det lugnt.precis som hannu tar det i bilden.
I gropen så märker man dom knappt ,när man jobbar på .
Hård bastu med björkgren (koivuvasta) ,det är bara och smiska hela kroppen .efter denna ritual så är man nyfödd  ;)
vaska stället först innan du gräver

gangsing finne

Det här är vad jag med björkgren/bukett .myggbettena känns ingenstans efter denna behandling.

vedboden

en liten  brasa i grävhålet funkar bra eller gör egen myggolja baserad på  björknäver.   googla på ryssolja.  myggen brukar inte finnas i större mängder däruppe.   mvh pelle sgf 3

karlson

Tänker testa en pryl som heter Thermacell som fått bra omdömen återkommer med recension efter årets resa.

gangsing finne

Citat från: karlson skrivet 03 April, 2018, 19:49:30
Tänker testa en pryl som heter Thermacell som fått bra omdömen återkommer med recension efter årets resa.

Jag har andvänt den.funkar faktiskt bra ute i naturen om det inte blåser .en radie på 3m är nästan helt myggfritt .pöjkarna gnäller ibland på myggen ,därför skaffade jag den.tänder på den (innan läggning) ca 5min i husvagnen ,så är alla flygande döda .i tält händer nog samma sak.

Magnetit

Citat från: gangsing finne skrivet 03 April, 2018, 21:02:22
Citat från: karlson skrivet 03 April, 2018, 19:49:30

Jag har andvänt den.funkar faktiskt bra ute i naturen om det inte blåser .en radie på 3m är nästan helt myggfritt .pöjkarna gnäller ibland på myggen ,därför skaffade jag den.tänder på den (innan läggning) ca 5min i husvagnen ,så är alla flygande döda .i tält händer nog samma sak.

Jag har 2st thermacell med lampa i hemma på verandan.
Och 1 långsmal Thermacell mojäng med mig ut i skogen😅✌
Detta året blir även första med Mosqito magnet patriot hemma på tomten 😂👌
Om möjligheten fanns att träna 7000 småfåglar till att frossa på direkt order skulle jag även göra det👍
Gräver med det som finns tillgängligt för stunden 😉

Larsa

Thermacell funkar fint men onödigt dyrt med gaspatronerna. Om möjligt kör med ölburk och värmeljus till mattorna, de finns som tillbehör till den elektriska varianten.

iller

Sådanahär funkar tydligen riktigt bra annars.. kostar ju en del dock men drivs på gasol
http://myggfri.nu/produkter/myggfangare-utrotande

HANNU

Så, nog med myggbekämpning i tråden Petronellan Kolmio.
Stå på dig, annars gör nån annan det.