Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Forumträff på Granvik/Karlsborg

Startat av Nugget, 09 Juni, 2017, 20:04:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tallbarr

Checka nyss vädret över karlsborgs kommun på yr.no. Vädret har ändrats till det bättre ca0,7 mm nederbörd på lördag.

Nugget

Ja, vädret blir bättre och bättre. 
Kommer det att bli trångt med husvagn ?   Verkar som många kommer.....
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Guldbob

Lite trångt med husvagnar men det fins några alternativa platser i närheten
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

BASSO

Hur är det med vatten i bäcken, funkar det att köra ränna? Är det någonstans med lite mera fallhöjd där det skulle funka med hävertdredge?
Funderar på att åka dit i morgon eller måndag, men det slog mig hur hittar jag dit, har någon gps  koordinater eller en enklare vägbeskrivning.
Mvh Basso
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

Nugget

Det fanns info om hur man kör.  På deras FB sida och inlägget om denna träff. /Dan

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nugget

Kör norr ut från Karlsborg och sen kommer du till Granvik och tar vänster mot Tiveden ca 2 km.  Där står en skylt!!!!

BASSO

Var där igår, för första gången.
Mycket trevligt ställe som guldbob fixat till. Fin natur och brukshistoria, lätt tillgängligt, bra med guld vart det för mig också trotts rekord lite vatten i bäcken och mestadels bara pannvaskning.
Guldbob löste förmodligen vattentillgången tills idag.
Kommer definitivt att återkomma, förhoppningsvis med resten av familjen som hellre ville stanna hemma och kolla sm veckan igår.
Mvh Basso
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

Nugget

Jag kom precis och kollade runt.  I morgon blir det gräva av!!! Hittade en kräfta oxå... 

Nugget

Drygt 3 timmars grävning i lugn miljö gav en pickers. 

koolander(Mazi)

Ser bra ut. Har bara blåränna och en en Bazooka är det bra flöde på vattnet? Tänkte kanske åka ner i helgen.

Tallbarr

Körde en heldag förra helgen, vatten fanns, men inte tillräckligt för att köra bazookan effektivt,blårännan funkar eventuellt kan jag tänka mig. Blev handvaskning för mig i 12h, bra med guld.
Fasen nu vart jag sugen! kanske ses där

Nugget

Citat från: koolander(Mazi) skrivet 07 Juli, 2017, 10:30:31
Ser bra ut. Har bara blåränna och en en Bazooka är det bra flöde på vattnet? Tänkte kanske åka ner i helgen.
Väldigt dåligt flöde!   Kan du komplettera med en elpump så kan den bli något.  Fråga @Guldbob så kan du låna ett stort batteri och lite annat.  Ring honom innan!!!   Lycka till