Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Intressen förutom guld

Startat av Grävmaskinisten, 03 Februari, 2017, 19:07:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Grävmaskinisten

Vi pratar ju om guld och andra mineraler etc men vi träffar ju varandra då och då, vad har ni för andra intressen förutom det. Jag vet ju att fogden har mat m.m men vad har ni andra för roliga intressen??? Själv har jag gamla träbåtar och båtmotorer!
Fyll gärna på denna tråd med era intressen[emoji2]

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

GoranS

Köra bil, långt och till konstiga platser. 5100 mil blev det på mätaren år 2016.

Har slut på destinationer att åka till i Europa men nu ska tydligen guldvaskning bli tillåtet för allmänheten i det extremt guldrika Magadan...och dit har jag inte kört än...

Grävmaskinisten

Citat från: GoranS skrivet 03 Februari, 2017, 19:33:35
Köra bil, långt och till konstiga platser. 5100 mil blev det på mätaren år 2016.

Har slut på destinationer att åka till i Europa men nu ska tydligen guldvaskning bli tillåtet för allmänheten i det extremt guldrika Magadan...och dit har jag inte kört än...
intessant! Men nu skall vi ju lämna guldet för en stund..... ;)

Eucitzen

Lite av varje. Gillar att förstå hur saker funkar, vilket lett mig in i bland annat:

Svartsmide, ädelstensslipning (som dom flesta nog vet), färgmakeri (främst oljefärg) & målning, bryggning av alkoholiska drycker, historia (främst lokal), tvål- & såpatillverkning, mat & bakning. Säkert glömt något, men det är vad jag kan komma på nu.
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Grävmaskinisten

Citat från: Grävmaskinisten skrivet 03 Februari, 2017, 20:44:05
Citat från: Eucitzen skrivet 03 Februari, 2017, 20:41:23
Lite av varje. Gillar att förstå hur saker funkar, vilket lett mig in i bland annat:
Du är lite av en mångsysslare så att säga ;)

Svartsmide, ädelstensslipning (som dom flesta nog vet), färgmakeri (främst oljefärg) & målning, bryggning av alkoholiska drycker, historia (främst lokal), tvål- & såpatillverkning, mat & bakning. Säkert glömt något, men det är vad jag kan komma på nu.
Du är lite av en mångsysslare :)

gangsing finne

Innan guldgrävning så körde jag mycke med fyrhjulingar o pula med dom. I ca 3år höll jag på och utvecklade min vindkraftverk .i finnland finns inga gränser på diametern.så största myllan var på dryga fem meter (3,7kw ) "hembygge" .har haft en hobby som mb508 husbilsprojekt .

Nu förtiden är guldgrävning nr 1.spelar innebandy på måndagar .denhär vintern har jag lagat en gammal skoter som hade tappat gnistan.
har en storfamilj .mina 8 pojkar plus två barn (flickor :) plus frun ser till att man är sysselsatt ;D .stor gård  o stort hus .eldar mycket med ved bla .ute och innebastu.
vaska stället först innan du gräver

Osmiridium

Jag gillar att resa både när och fjärran, på senare år har det blivit många turer till Japan. Har en hel lista med andra resmål jag vill åka till nån gång i framtiden, bland annat Tasmanien, Sydafrika och Madagaskar :) Men Japan lockar mig att återvända gång på gång, det är något med folket och kulturen som jag inte får nog av.

Tycker mycket om att köra bil, särskilt på landsbygden och att se årstiderna förändras längs med vägarna. Älskar att cykla också, särskilt med elcykel, men lämnade kvar min i Japan sist så den saknar jag nu  :'(

Sedan tycker jag om musik också, särskilt att se konserter live med en bra publik... Det är mäktigt att vara mitt bland tusentals likasinnade som alla trivs och har roligt  :))

GuldUgglan

Jakt, Fiske, Vildmark är väl de största intressena.
Men har pysslat en hel del med datorer och programmering också. Motorer, teknik, historia, nätpoker resor och mat och bakning är rätt intressant också.

Har haft tur och alltid haft ett arbete som motsvarat mitt intresse.
Är lite mångätare så har säkert missat nått.

Ett "projekt" jag hade för att bara testa mig själv (lärande) och visa lite av den kvinnliga sidan var att sticka ett par sockar, en mössa och ett par vantar.
Det gick bra, var rätt skoj det med under den tiden  :D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Eucitzen

Citat från: Grävmaskinisten skrivet 03 Februari, 2017, 20:46:07
Citat från: Grävmaskinisten skrivet 03 Februari, 2017, 20:44:05
Citat från: Eucitzen skrivet 03 Februari, 2017, 20:41:23
Du är lite av en mångsysslare så att säga ;)

Du är lite av en mångsysslare :)

Japp, det är jag. :D
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Malle

Håller på med offroadkörning (jeepar) och tävlade i flera år. Gillar att fiska, men det har inte blivit så mycket på senare år.
Tycker också det är kul att tillverka saker, även om jag inte alltid är så nöjd med resultatet. Rätt duktig på att lacka om jag får säga det själv hehe.
Hatar att köra längre sträckor, jag sitter hellre brevid och sover!

Gruvfogden

Jag är ju en väldigt rastlös person. Måste hela tiden ha att göra.
Förutom guld så är det just nu mat i allmänhet med fokus på American BBQ och tillverkning av läsk, men det stannar inte där. Jag har två stycken Chevor, en gammal camper från -68 under renovering, en runsten under tillverkning.

Nu kan man ju tycka att det skulle räcka men det gör det inte. Har en smedja under uppbyggnad, en trädgård med massa odlingar, ett digert arkiv med massa böcker och dokument över gamla gruvor.

På kvällarna sysslar jag ofta med att skriva. Efter förra årets bok så fick jag mersmak och två nya böcker är på gång. Förr sysslade jag även med träbåtar och gamla motorcyklar. Sysslade en del med motorrenoveringar också. Hade till och med en kräftodling ett tag.

Läser just nu historiska biografier av vitt skilda slag. Just det ja.... nämnde jag att jag byggt en stor jävla kallrök också. Ja som ni ser så finns det lite grejer jag pysslar med, ja förutom mina samlingar som består av mineraler/fossiler, småbilar samt pipor.
Annars är ju ruinturism ett intresse. Äh fan.... orkar inte räkna upp fler grejer, måste ge mig ut och bygga en ny stenmur i trädgården nu.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Grävmaskinisten

Citat från: Gruvfogden skrivet 04 Februari, 2017, 08:25:25
Jag är ju en väldigt rastlös person. Måste hela tiden ha att göra.
Förutom guld så är det just nu mat i allmänhet med fokus på American BBQ och tillverkning av läsk, men det stannar inte där. Jag har två stycken Chevor, en gammal camper från -68 under renovering, en runsten under tillverkning.

Nu kan man ju tycka att det skulle räcka men det gör det inte. Har en smedja under uppbyggnad, en trädgård med massa odlingar, ett digert arkiv med massa böcker och dokument över gamla gruvor.

På kvällarna sysslar jag ofta med att skriva. Efter förra årets bok så fick jag mersmak och två nya böcker är på gång. Förr sysslade jag även med träbåtar och gamla motorcyklar. Sysslade en del med motorrenoveringar också. Hade till och med en kräftodling ett tag.

Läser just nu historiska biografier av vitt skilda slag. Just det ja.... nämnde jag att jag byggt en stor jävla kallrök också. Ja som ni ser så finns det lite grejer jag pysslar med, ja förutom mina samlingar som består av mineraler/fossiler, småbilar samt pipor.
Annars är ju ruinturism ett intresse. Äh fan.... orkar inte räkna upp fler grejer, måste ge mig ut och bygga en ny stenmur i trädgården nu.
Där ligger vi nog i lä dom flesta av oss :D

vaskaholic

Gillar att fota fiska jaga skjuta på skjutbanan laga mat utomhus. Göra egen korv är kul det med den sista skapelsen blev ost och bacon med mycket ost :D

Nähä dags att dra ut i skogen och tvätta sten.
Skitvaskning på er.