Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Stabilitetstest

Startat av Adde Stensfors, 11 December, 2016, 17:42:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Adde Stensfors

Då var det dags igen att fylla stövlarna med vatten, glömde dom två stora hålen upptill :D Det var dags för ett test, samma som Tony "Rödbetan" Bates bogserbåt fick genomlida, men mitt flytetyg klarade sig betydligt bättre...... Nu kan jag fortsätta med att avsluta det hela. Frågan är bara, vad fan ska det bli när det blir färdigt, några förslag??

wkstrm

Det är nog första gången jag set någon bygga en stor portabel ölkran på pontoner av frigolit? :D

En tanke bara, blir den inte väldigt lätt och då även känslig för eventuella störningar på vattenytan?
I min glada ungdomstid byggde jag och en kompis en flotte utav frigolitblock och den fick en väldigt hög tyngdpunkt vilket gjorde att den hade en tendens att kapsejsa vilket inte var så roligt när vi väl sjösatte den någon gång mitt i hösten!

Vart ska rännan sitta? Eller är den inbyggd?

Adde Stensfors

Ett rätt, det är Åbros ölbäck och det är skummpumpen som ska skapa skummet men pontonerna är inte av frigolit utan av XPS. Frigoliten är inte lämplig suger åt sig öl och blir på lyset...... jag menar den äter upp smörgåsarna