Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Guldbobs highbanker

Startat av Grävmaskinisten, 23 Juni, 2016, 16:22:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Grävmaskinisten

Får tacka Guldbob för att han reste ca 15-20mil för att skruva ihop och visa mig live sin highbanker snacka om service! Så nu är jag också ägare till en sådan här makapär nu är det bara pump som fattas och fogden rekommenderade Dahlkes pd 200 det är ingen ide att snåla en sådan får det bli sen är det bara till att köra igång håller måttet för både dredge och highbanking första riktiga körningen blir på Camp Skäggwood[emoji1]

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

Osmiridium

Snyggt där, @Grävmaskinisten ! Hur tung är den? Och vad har du för inredning i rännan? Ser fram emot berättelser från Skäggwood , hoppas den fångar en massa guld! :)

Grävmaskinisten

Citat från: Osmiridium skrivet 23 Juni, 2016, 16:46:26
Snyggt där, @Grävmaskinisten ! Hur tung är den? Och vad har du för inredning i rännan? Ser fram emot berättelser från Skäggwood , hoppas den fångar en massa guld! :)
23 kg väger den och jag köpte 4 olika mattor som jag i lugn och ro med en kall smörgås kommer att kombinera, återkommer med kombon :)
Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

Malle

Haha, ja det vilar inga sorger när man har med Robban att göra!

Gruvfogden

Jag och Guldbob (Robban) må vara oense ibland men när det gäller hans HB så är vi överens. Det är ett riktigt kvalitetsbygge.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."