Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

pump som motor

Startat av GuldUgglan, 08 December, 2014, 07:11:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

soggybottom

Har själv spånat på att använda turbons avgashus o köra vatten igenom det.kruxet är att modda huset med lager som tål vatten.hade jag en gammal turbo skulle jag defenitivt testa vilken kraft den ger.de får bli senare.på min trommel tar jag kraften via remskiva o div.nedväxling från pumpen direkt, det funkar.
nvh soggy

HANNU

Här kan man se en lastbilsturbo, luftsidan, ljudlöst driva en större trommeln.
Palsi 2015
Stå på dig, annars gör nån annan det.

GuldUgglan

Citat från: HANNU skrivet 16 Maj, 2016, 18:27:12
Palsi 2015

Vet du om det fungerade bra?
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

HANNU

Citat från: GuldUgglan skrivet 16 Maj, 2016, 21:10:26
Citat från: HANNU skrivet 16 Maj, 2016, 18:27:12
Palsi 2015

Vet du om det fungerade bra?
Om ja, Det var en konstverk byggd av en petig ingenjör.
Till exempel hade trumman inga hjul, utan den hängde i remmarna på ett genialt sätt.
Var byggts som en registrerad släp.
Knäpp tyst gång, Matades med en skottkärralast i taget.
Finaste bygge jag sett.

HANNU

Upp hägningen av trumman kan man se på bilden.
Så här. Från den högra hjulen löper remmen under trumman och upp över vänsta hjulen och vidare runt trumman och till den högra hjulen.

Adde Stensfors

Tror att det måste vara två remmar men det känns ändå lite vanskligt att hela tyngden hänger i fyra remmar, några stödhjul hade inte gjort ont Så här kan man få lägga på en rem då och då  :D

HANNU

Citat från: Adde Stensfors skrivet 17 Maj, 2016, 17:13:48
Tror att det måste vara två remmar men det känns ändå lite vanskligt att hela tyngden hänger i fyra remmar, några stödhjul hade inte gjort ont Så här kan man få lägga på en rem då och då  :D
Det är en remma i båda ändorna. Har vaskat brevid i en vecka så vet att det fungerar utmärkt, om inte änny bättre.
Säkert kommer den tillbaka på sommaren, då får ni se en ordentlig video om ekipaget.