Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Grundläggande geologi

Startat av ulzaka, 30 Januari, 2016, 18:22:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

ulzaka

Citat från: olauser skrivet 07 Februari, 2016, 16:57:49
Är det upplaga 2 man ska ha?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Båda upplagor funkar, men skulle rekommendera upplaga 2, enda jag vet I nuläget som är skillnad är Internet sajt för Boken, ska kolla på onsdag om jag kan hitta skillnader då jag åker till Sverige igen, Sajten till Boken har frågor Och tester som man kan öva på, och texter för samanfattningar av innehållet, men det beror på vad du har råd med, ska kolla upp skillnader under veckan och lägger in det här, så snabbt jag kan. Har en examen om bima sediment stenen, men ska försöka få in det onsdag/torsdag!

Tills dess, må bäst!

olauser

Tack för info. Exama på å ha de bäst

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Guldbob

Jag har fått min låda med stenar, en massa intressanta varianter skall bli kul att se om dessa kan ge ledtrådar till Guldets hemligheter.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

ulzaka

Citat från: Guldbob skrivet 09 Februari, 2016, 17:39:02
Jag har fått min låda med stenar, en massa intressanta varianter skall bli kul att se om dessa kan ge ledtrådar till Guldets hemligheter.
lycka till bob, hoppas du får en rolig och lärorik kunskap!

ulzaka

hej, jag skrev för några dagar sen att jag kunde kolla upp skillnaderna i kursboken för er som undrade, tyvärr kan jag inte göra detta då jag har upplaga 1 från 2006. men jag kan säga att den funkar perfekt för kursen, jag gjorde  lite research och kom upp med samma svar, den nya upplagan enligt det jag hittade har en förstärkning av inlärning genom webbplatsen som jag nämnde innan, ordlista, övningar, sammanfattningar, tester och övningar. förlåt för att jag inte personligen kan gå igenom förändringana och meddela detta. hoppas det löser sig ändå!
lycka till!

DelsboPeter

Stenlådan kom idag och boken på väg👍 Hittade boken på KTHbok för 250kr.

GuldUgglan

Min stufflåda kom idag.  :)
Hade ni andra också två tomma fack?
Får väl plocka ett par gråstenar från gårdsplan  :))
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Glimmer

Citat från: ulzaka skrivet 10 Februari, 2016, 11:51:33
hej, jag skrev för några dagar sen att jag kunde kolla upp skillnaderna i kursboken för er som undrade, tyvärr kan jag inte göra detta då jag har upplaga 1 från 2006. men jag kan säga att den funkar perfekt för kursen, jag gjorde  lite research och kom upp med samma svar, den nya upplagan enligt det jag hittade har en förstärkning av inlärning genom webbplatsen som jag nämnde innan, ordlista, övningar, sammanfattningar, tester och övningar. förlåt för att jag inte personligen kan gå igenom förändringana och meddela detta. hoppas det löser sig ändå!
lycka till!

Hej!

Har köpt upplaga 2 av boken med den digitala delen!
Observera att koden till den digitla delen som finns i boken endast går att använda en gång och knyts till den som först använde den digitala delen!

Är det någon som tittat på den digitala delen?

/Glimmer

johanssonsan

Citat från: GuldUgglan skrivet 16 Februari, 2016, 11:07:25

Hmmmm börja med att muddra brevbäraren.

ulzaka

Hej!
Det ska vara två tomma, du ska ha 4 mineraler, 2 magmatiska stenar, 2 sedimentära Och 2 metamorfisk om jag inte minns fel, kommer ihåg dem två tomma facken dock!
Lycka till!

ulzaka

Viktig information:
Ändra inte plats på stenar Och mineraler i lådan dem är I en ordning, om ni redan ändrat kontakta en lärare Innan kurs start för att få dem på rätt plats!
Lycka till!

GuldUgglan

Citat från: johanssonsan skrivet 16 Februari, 2016, 12:09:10

Hmmmm börja med att muddra brevbäraren.

Ahh.. Saknas kanske en guldnugget och en diamant? :D
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

GuldUgglan

Citat från: ulzaka skrivet 16 Februari, 2016, 12:19:34
Viktig information:
Ändra inte plats på stenar Och mineraler i lådan dem är I en ordning, om ni redan ändrat kontakta en lärare Innan kurs start för att få dem på rätt plats!
Lycka till!

På min bild syns ordningen  :)