Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Grundläggande geologi

Startat av ulzaka, 30 Januari, 2016, 18:22:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

DelsboPeter

Menade att jag skickade mailet från Skelton till Elisabeth.
Jag skickade länken på kursen, det var då han skickade mailet.
???????

ulzaka

Citat från: Twiik skrivet 04 Februari, 2016, 14:08:20
Jag fick mailsvar av Elisabeth idag där hon välkomnade mig till kursen, samt bad mig skicka ett mail till studies@geo.su.se för att få stenlådan hemskickad.

Lycka till med kursen!

ulzaka

Citat från: GuldUgglan skrivet 04 Februari, 2016, 13:17:37
@DelsboPeter fick ju svaret från Alasdair Skelton som som borde känna till vilken kurs det är...

Jag har ännu inte fått nått svar..
Ja tror dem har 2 kurser som heter Samma en som ger hp Och en som är öppen, det kommer säkerligen bli löst! Lycka till!

DelsboPeter

Nu har jag fått lite reda i ämnet😃 Fick svar idag.

Hej Peter,

Kursen kommer att ges. Otto Hermelin kommer att ta hand om den. Startdatum kommer att vara den 15/3, mer information kommer under nästa vecka.

Lycka till!

Vänliga hälsningar,
Elisabeth

Guldbob

Hela ämnet är ju så fantastiskt intressant att jag inte kunde låta bli. Anmälan om kursdeltagare, betällning av stenlåda och kursliteratur gjord.
Ser verkligen fram emot kursstarten.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

koolander(Mazi)

någon som har boken: Geobiosfären som man kan låna eller köpa?

ulzaka

Citat från: Guldbob skrivet 05 Februari, 2016, 16:47:55
Hela ämnet är ju så fantastiskt intressant att jag inte kunde låta bli. Anmälan om kursdeltagare, betällning av stenlåda och kursliteratur gjord.
Ser verkligen fram emot kursstarten.
Ja men visst är de det! Du kan ju börja läsa redan står på hemsidan vart man börjar! Hoppas det blir roligt Och lycka till! Tror det första handlar om cosmos Och hur man lärt att se att universum expandera, lycka till med kursen bob!

Bothner(Kenneth)

Citat från: koolander(Mazi) skrivet 05 Februari, 2016, 23:48:05
Finns 5-10 stycken på blocket i hela Sverige. I Universitetsstäder finns flest. ...Tradera  ingen?

ulzaka

Finns ett par på kurslitteratur;
http://www.kurslitteratur.se/isbn/9789144036700/

Vet inte hur dem är Eller vilken version det är, men kika över! Kan finnas att låna på vissa biblotek kanske , om det är ett alternativ, men det får du kolla med närliggande biblotek!

Lycka till!

Bothner(Kenneth)

Citat från: ulzaka skrivet 06 Februari, 2016, 02:55:13

Finns ett par på kurslitteratur;
http://www.kurslitteratur.se/isbn/9789144036700/

Vet inte hur dem är Eller vilken version det är, men kika över! Kan finnas att låna på vissa biblotek kanske , om det är ett alternativ, men det får du kolla med närliggande biblotek!

Lycka till!
Är det någon skillnad på versionerna?

ulzaka

Nja, det är skillnad såklart, vet inte Om just denna ens har versioner, det får ni kolla upp själva Eller vänta ett par dagar för information om, men det är ju som alla litterateur bökers ändringar, har inte varit mycket massivt nytt inom geologin som man har hittat dem senaste åren, det är förbättringar för dagens vetenskap, är rätt säker på att du kan köra vilken version som helst för denna kurs Och Klara det lika lätt. Är mer en smak Sak på grundkurser tycker jag. Kan kolla om det är ändringar I Boken Och va de isåfall är om ca 4 dagar när jag hälsar på Sverige igen :) det är där den är just nu nämligen :)

ulzaka

Detta står på studentlitteratur;
"Den nya upplagan av Geobiosfären innebär en förstärkning av inlärningen i form av en interaktiv webbplats från vilken du kan läsa boken digitalt med möjlighet att markera och anteckna. Här finns även sammanfattningar, ordlista samt övningar och tester så att du kan kontrollera dina kunskaper. Instruktioner för hur du kommer åt det digitala materialet finns på pärmens insida."

olauser

Är det upplaga 2 man ska ha?

Skickat från min iPhone med Tapatalk