Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Vinterkyla.

Startat av GuldUgglan, 06 Januari, 2016, 17:46:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

GuldUgglan

Brrrrrrr....
Det är lite kyla i landet nu...
Hur himmla kallt har ni?
Hörde nån skåning klaga på flera minusgrader, stackarn.

Brr....
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Malle

Hmmm, ska nog inte gnälla över mina ynkliga -10  ;)

GuldUgglan

Inte nog med det. Nyss hade vi strömavbrott men det varade bara i 20 min. Får hålla tummarna att den inte går igen. Blir lite panik då.. :-\ :-\
-40,9 nu
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.

newstream

Det kändes ganska friskt i morse när jag skulle ut i förådet å hämta in en vaskpanna, var tvungen att stilla febern lite genom å gå igenom lite koncentrat för säkert 5e gången.
När jag var på väg in så kollade jag termometern å då var det endast -28.
Spade, ett undervärderat redskap.

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 06 Januari, 2016, 18:52:14
Inte nog med det. Nyss hade vi strömavbrott men det varade bara i 20 min. Får hålla tummarna att den inte går igen. Blir lite panik då.. :-\ :-\
-40,9 nu
Strömavbrott är väl inget för en norrlänning ni har väl vedspis och öppen spis då är ett strömavbrott inga problem.
Jag har -15 och blir det strömavbrott här åker jag till skjutbanan där finns det kamin :)
Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Citat från: vaskaholic skrivet 06 Januari, 2016, 19:47:53
Citat från: GuldUgglan skrivet 06 Januari, 2016, 18:52:14
-40,9 nu
Strömavbrott är väl inget för en norrlänning ni har väl vedspis och öppen spis då är ett strömavbrott inga problem.
Jag har -15 och blir det strömavbrott här åker jag till skjutbanan där finns det kamin :)

Nää.. Vi har faktiskt oljeeldning. (fler familjshus)  Så värmen funkar inte utan el.

HANNU

-19 i Heby och tre cm pudersnö.
Vedpanna och generator om det behövs.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

knucklehead

Varmt o skönt i Hjo med bara 10-12 minus, ved i kamin och panna så allt är som det ska. [emoji4]

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Auri sacra fames

vaskaholic

Citat från: GuldUgglan skrivet 06 Januari, 2016, 20:26:25
Nää.. Vi har faktiskt oljeeldning. (fler familjshus)  Så värmen funkar inte utan el.
Det är inte bra alls.
Skitvaskning på er.

Eucitzen

Har väl en sådär -3 C nu. :D
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.