Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Kommentarer till "Säsongens Bästa Bild, 2015"

Startat av Nugget, 21 December, 2015, 13:53:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Nugget

I denna tråd kan ev kommentarer till tävlingen "Säsongens Bästa Bild, 2015" postas...
Lycka till alla goa vänner...

/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

HANNU

Bilder har börjat komma in, men här på kommentarsidan är det lugnt.
"Samma som alla år", reglerna följs inte. Visar sig om @Nugget är lika barmhärtig i år som innan. Eller om han gör som i tävlingar övrigt att regelbrott leder till diskvalifikation.
Hade verkligen varit roligt med en ren bildtråd utan en enda ord.

Stå på dig, annars gör nån annan det.

DelsboPeter

Stina vägrar lämna det finska hålet.

newstream

Då har man dragit ett strå till stacken, bilden kommer från en otroligt rolig dag i augusti.
Den är tagen i ett litet vattendrag i Åre.
Spade, ett undervärderat redskap.

Pappagoran

Äntligen ett par som läst reglerna (eller så läste dom mitt inlägg) Nu hoppas jag Mr @Nugget håller ord och tar bort alla kommentar från bildtråden. Låt nu bilderna flöda och få oss in i en atmosfär av dregel och abstinens.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Blixten

Presenterar Stolt en av SVEA RIKES nuggetar!!
Gräv gräv och åter gräv

johanssonsan

Citat från: Blixten skrivet 22 December, 2015, 22:04:53
Presenterar Stolt en av SVEA RIKES nuggetar!!

Grattis - den är riktigt vass.

Isak01

Min bild kommer från när brorsan och jag prospekterade kring ett litet vattenfall i åre trakten i mitten av juli.

GuldUgglan

Jag förstår inte varför flera inte vill att man skriver en liten text bredvid bilden?
Jag tycker det är trevligare när man vet vem/var/vad motivet är. Annars handlar ju allt bara om grafiken. Inte så intressant att bläddra i andras fotoalbum då.

Tror nog fortfarande Nuggets syfte från början var att inte man skulle kommentera andras bilder i fototråden utan här. Att skriva en förklarande text om sin egen tävlingbild är nog OK.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Hasse

Min bild kommer från Oviksfjällen.vecka 8 uppe på fjället 5 grader kallt. ;D

HANNU

Citat från: GuldUgglan skrivet 24 December, 2015, 03:00:10
Jag förstår inte varför flera inte vill att man skriver en liten text bredvid bilden?
Jag tycker det är trevligare när man vet vem/var/vad motivet är. Annars handlar ju allt bara om grafiken. Inte så intressant att bläddra i andras fotoalbum då.

Tror nog fortfarande Nuggets syfte från början var att inte man skulle kommentera andras bilder i fototråden utan här. Att skriva en förklarande text om sin egen tävlingbild är nog OK.
Där håller jag inte alls med dig. Man skriver " en liten text", 
Skriva lite är smaksak, en rad eller en hel sida.
Nej, jag tycker att bilden skall tala för sig.
Jag kommenterar inte min bild här heller. Var och en får ta reda på vad bilden vill berätta.
Annars önskar jag till er alla en God Jul.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

GuldUgglan

Citat från: HANNU skrivet 24 December, 2015, 08:11:03
Citat från: GuldUgglan skrivet 24 December, 2015, 03:00:10

Där håller jag inte alls med dig. Man skriver " en liten text", 
Skriva lite är smaksak, en rad eller en hel sida.
Nej, jag tycker att bilden skall tala för sig.
Jag kommenterar inte min bild här heller. Var och en får ta reda på vad bilden vill berätta.
Annars önskar jag till er alla en God Jul.

Isåfall har jag inte mycket att bidra med då allt är fotat med en vanlig mobil bara. Ingen superskärpa på den bilden jag tänkte på.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Nugget

Hej

Man får skriva lite om sin bild om man vill, men när jag ska välja ut vinnarna så skapar jag ett bildspel och döper om filerna till medlemmens namn och med bra musik så sitter jag och tittar tills jag sållat bort dom som då inte håller måttet att vinna.

Så, texten har ingen betydelse för att vinna.
Men att ha en tråd med bara kommentarer så blir det lättare för alla att skrolla igenom alla bidrag.

Detta räcker för mej, hoppas det räcker för er alla....
/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.